استاندار خراسان شمالی گفت : مرکز مانیتورینگ مدیریت بحران استان خراسان شمالی در سالن فرماندهی و کنترل حوادث استانداری افتتاح شد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی در جلسه مدیریت بحران استان خراسان شمالی گفت : این مرکز با هدف تسریع در روند کنترل ، نظارت و مدیریت مباحث مختلف در مواقع بروز حوادث و بحران‌های احتمالی و کنترل ترافیک و حوادث جاده‌ای در شرایط عادی در استان  راه اندازی شد .

وی افزود : در ۴۸ ساعت آینده یک تیم کامل برای ارائه آمار دقیق و بررسی آخرین وضعیت به مناطق زلزله‌زده استان اعزام شوند و فرمانداران آمار دریافتی از دهیاران را با آمار بنیاد مسکن مقایسه و اختلافات آماری احتمالی را هر چه سریع‌تر بررسی کنند.

 محمدرضا صالحی اظهار امیدواری کرد : در ۱۵ روز آینده مشکلات افرادی را که هنوز در چادر اسکان دارند حل کنیم تا آنان در محیط‌های بسته اسکان یابند.

وی گفت : روند ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی نیز به افرادی که در زلزله اردیبهشت‌ماه امسال کسب‌وکارشان متحمل خسارت شده است تسریع یابد.

محمدحسین علی نیا معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در این جلسه با بیان این که ۲۲ دوربین بین‌راهی ، دو دوربین در سطح شهر بجنورد و دو دوربین در محل بش قارداش و شهربازی به مرکز کنترل راه‌های استان و پلیس‌راه متصل شده ، گفت : تمامی دوربین‌ها در این مرکز باهدف افزایش سرعت تصمیم‌گیری در مدیریت شرایط بحرانی و بروز حوادث احتمالی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی به‌کارگیری برنامه‌های پیشگیرانه همانند ارتقای سطح دانش و اطلاعات مردم در مواجهه با شرایط بحرانی و حوادث احتمالی را در کاهش تلفات و خسارت بسیار موثر دانست .

مجید پورعیسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  در ادامه این نشست گفت : اعتبارات سال گذشته مدیریت بحران خراسان شمالی ۲۲ میلیارد تومان و امسال ۱۵ میلیارد تومان بوده که تمام آن ابلاغ‌شده و از اعتبارات سال گذشته بیش از ۶ میلیارد تومان یعنی افزون بر ۲۹ درصد آن تخصیص‌ یافته است.

وی افزود : برای تبیین نقش دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در مقاوم‌سازی پروژه‌های عمرانی استان باید در حوزه‌های فنی و اجرایی سازوکارهای لازم پیش‌بینی شود و تیمی کامل برای تربیت نظام فنی و اجرایی در مناطق شهری و روستایی با حضور کارشناسان مربوط شکل بگیرد.

حسین عظیمی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی هم از تفاهم‌نامه استانداری و موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران برای احداث مرکز لرزه‌نگاری دراستان خبر داد و گفت : روند پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل، تفاهم‌نامه‌های منعقدشده برای رصد رخدادهای زلزله و بررسی وضعیت پهنه‌بندی لرزه‌ای بجنورد، روند پرداخت غرامت بیمه‌ها و هم‌چنین میزان و نوع هزینه کرد اعتبارات تملک دارایی تخصیص‌یافته به این بخش پرداخت.

گفتنی است، بر اساس گزارش بنیاد مسکن استان تاکنون برای هزار و 80 واحد گواهی پایان کار صادر و مالکان در آن‌ها ساکن شده‌اند که از این تعداد ۵۹۴ واحد احداثی و مابقی تعمیری بوده است .

انتهای پیام/آ

تاکید استاندار خراسان شمالی برای رسیدگی به مشکلات زلزله زدگان استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.