باستانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور شریعتمداری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در نشست کمیسیون صنایع/نمایندگان قانع شدند

سخنگوی کمیسیون صنایع گفت: وزیر صنعت برای پاسخگویی به سوالات دو نفر از نمایندگان در نشست امروز صبح حضور یافت.

حضور شریعتمداری برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در نشست کمیسیون صنایع/نمایندگان قانع شدندسعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح نشست امروز صبح (سه‌شنبه 30 آبان ماه) کمیسیون متبوع خود گفت: شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخ به سوالات تعدادی از نمایندگان در این نشست حضور یافت.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: قاضی پور درباره ارائه نشدن آیین نامه تعیین مصادیق صنایع پیشرفته با فناوری بالا و صنایع خطرپذیر به استناد مصوبه سال 95 و عدم ارائه اساسنامه جدید صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با استناد بند "ب" ماده 69 قانون احکام دائمی برنامه ششم توسعه از وزیر سوال کرد.

نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات، زاوه ادامه داد: وزیر با توجه به اقدامات صورت گرفته توضیح داد که آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل ها و اساسنامه های تدوین و برای طی مسیر قانونی به هیات وزیران ارسال شده است، به همین جهت قاضی پور قانع شد.

وی با اشاره به سوالات انصاری از وزیر صنعت هم بیان داشت: انصاری علت برگزاری جلسات شورای عالی معادن بدون حضور وزیر و اعضای کلیدی دولت و همچنین اولویت استراتژی ها و برنامه اقدامی وزارت صنعت و معدن برای ارتقا ارتباط صنعت و دانشگاه و تغییر رویکرد صنعتی کشور از مونتاژ کاری به تکنولوژی را جویا شد.

باستانی تاکید کرد: شریعتمداری در پاسخ به سوال اول بیان داشت که با توجه به اینکه تغییراتی که در نحوه اداره شورای عالی معادن ایجاد شده است و شورای معادن استان ها در حال شکل گیری هستند است و مقرر شده که شورای عالی معادن کشور سیاست گذاری را بر عهده داشته باشد و کارگروه های وظیفه بررسی را بر عهده داشته باشند بر همین اساس نحوه حضور وزیر در شورای عالی مشخص و نماینده قانع شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اظهار کرد: درباره بحث دوم مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس و وزارت صنعت تشکیل و موارد پیگیری شود و گزارشی به کمیسیون برای بررسی بیشتر ارائه شود.

وی با اشاره به دستور دیگر کمیسیون صنایع و معادن اذعان کرد: با توجه به ایراد شورای نگهبان به ماده 8 طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی، موضوع مورد بررسی قرار گرفت، از آنجایی که نمایندگان اعتقاد دارند ساختار جدیدی ایجاد نشده است تغییری در مصوبه ایجاد نکردند.

باستانی خاطرنشان کرد: از آنجایی که نماینده شورای نگهبان در جلسه حضور نداشت مقرر شد با او مشورتی صورت گیرد و برای تصویب نهایی ماده مذکور به صحن علنی ارسال شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار