استاندار ایلام گفت: کشتار غیرمجاز دام در ایلام یکبار برای همیشه جمع شود.

ضرورت جلوگیری ازکشتار غیرمجاز دام در ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛قاسم سلیمانی دشتکی اعلام کرد: تاکیدات بسیاری از سوی کارشناسان بهداشتی مبنی بر خطرات عرضه و کشتار غیرمجاز دام ارائه می شود ولی متاسفانه تاکنون گام های جدی برای مقابله با این مسئله برداشته نشده است.

وی افزود: فرهنگ تهیه گوشت گرم از مراکز غیر رسمی در استان مشاهده می شود و باید با فرهنگ سازی به عموم شهروندان تلاش کنیم مردم خریدهای خود را از مراکز مورد تایید تامین کنند تا خطری سلامت آنان را تهدید نکند.

سلیمانی دشتکی بر لزوم جانمایی میدان دام در محل کشتارگاه تاکید کرد و گفت: اگر این موارد رعایت شود کارشناسان بهداشتی نظارت دقیقی بر فرایند ذبح دام خواهند داشت و از انتقال برخی بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری می شود.

استاندار ایلام از عموم دستگاه های انتظامی و قضایی خواست در برخورد با فعالان عرضه غیرمجاز دام برخورد جدی داشته باشند تا شاهد جمع آوری این مقوله در استان یکبار برای همیشه باشیم.

سلیمانی دشتکی همچنین تشکیل کارگروهی متشکل از دستگاه های ذیربط برای جلوگیری از هرگونه کشتار غیر مجاز و ساماندهی کشتارگاه ‌های دام را خواستار شد.

انتهای پیام/اس

جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.