مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سلسله گفت: شهرستان سلسله امسال توانست با ۲۴۰ نفر بهره بردار و دارا بودن بیش از ۲۴ هزار کندوی عسل، ۲۷۸ تن عسل تولید و روانه بازار کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ هادی سپهوند مدیر جهاد کشاورزی سلسله اظهار داشت: بر اساس تازه‌ترین سرشماری صورت گرفته، شهرستان سلسله دارای ۲۴ هزار و ۳۵۵ کلنی زنبور عسل است که متوسط تولید عسل برای هر کندو، ۱۱.۴۳ کیلوگرم عسل است.

وی با اشاره به تولید ۴۵ کیلوگرم ژل رویال امسال در شهرستان سلسله عنوان کرد: سال گذشته در شهرستان سلسله تنها ۳ کیلوگرم ژل رویال تولید شده بود که امسال با جهشی ۱۵۰۰ درصدی مقدار تولید ژل رویال در شهرستان به ۴۵ کیلوگرم افزایش یافت.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله با اشاره به اینکه در سال جاری تولید عسل شهرستان افزایش ۴۰ درصدی، تعداد کندو‌ها افزایش ۱۸ درصدی و افزایش تعداد بهره برداران و ایجاد اشتغال جدید نیز افزایش ۲۰ درصدی داشته است تصریح کرد: به طور قطع شهرستان سلسله با دارا بودن برندی به نام شهرستان و احداث صنایع فرآوری و بسته بندی این ظرفیت را دارد که به قطب تولید عسل لرستان تبدیل شود.

مدیر جهاد کشاورزی سلسله همچنین با اشاره به پیگیری‌های نماینده مردم سلسله و دلفان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، فرماندار و جهاد کشاورزی شهرستان سلسله برای ایجاد ۲ مرکز جهاد کشاورزی در دهستان‌های بسطام و قلایی افزود: شهرستان سلسله یکی از قطب‌های تولید در بخش کشاورزی لرستان محسوب می‌شود، اما دو دهستان بسطام و قلایی با گذشت نزدیک به ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ سهمی در کسب موفقیت‌های به دست آمده در بخش کشاورزی این شهرستان تا به امروز نداشتند که با ایجاد این ۲ مرکز قطعآ در سال‌های آتی موفقیت‌های بخش کشاورزی این دو دهستان تاثیر بسیاری در افزایش تولیدات بخش کشاورزی شهرستان خواهد داشت.

سپهوند عنوان کرد: با احداث این مراکز تمامی کار‌های کشاورزی اهالی این منطقه با نظارت دقیق کارشناسان کشاورزی و به صورت علمی انجام گرفته و استفاده از تسهیلات بانکی و تهیه انواع نهاده‌ها نیز برای کشاورزان فراهم و بخصوص اجرای برنامه‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی سبب رونق اقتصادی بهره برداران روستا‌های تابعه این دهستان‌ها خواهد شد.

انتهای پیام/م

۲۷۸ تن عسل در شهرستان سلسله تولید شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.