مسئول سازمان بسیج سازندگی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون یک هزار و ۲۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان به صورت مشارکتی با قرارگاه قدس سپاه در جنوب شرق انجام شده است.

اجرای بیش از ۱۲۰۰ پروژه محرومیت‌زدایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سرهنگ علی‌اکبر جعفری مسئول سازمان بسیج سازندگی اظهار داشت: امروز ۵۰۰ پروژه اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان در ۱۱ شهرستان سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: عمده این طرح‌ها شامل مزرعه پرورش شترمرغ، سالن پرورش مرغ بومی محلی، دامداری، ساخت مسجد، خانه عالم و خانه محرومان است که توسط بسیجیان و جهادگران ۴۳۵ گروه جهادی شناسنامه‌دار استان متشکل از اقوام و مذاهب مختلف که خود نوعی نماد وحدت مردم استان به شمار می‌آیند، ایجاد شده است.

وی بیان کرد: سال گذشته ۱۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای طرح‌های اقتصاد مقاومتی استان به متقاضیان اعطا شد، اما این رقم با توجه به مشکلاتی که در اعضای وام قرض‌الحسنه داشتیم امسال با کاهش روبه‌رو شده‌ایم و از ابتدای سال تاکنون ۳ میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرده‌ایم.

جعفری اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون در حوزه بهداشتی و درمانی با همکاری بسیج سازندگی ۵ بیمارستان صحرایی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شده که در این بیمارستان‌ها ۲۲۰ هزار نفر خدمت عمومی دریافت کرده‌اند و از این تعداد ۲ هزار و ۲۳۶ مورد جراحی عمومی بوده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۹۵ تاکنون یک هزار و ۲۳۰ پروژه محرومیت‌زدایی در استان به صورت مشارکتی با قرارگاه قدس جنوب شرق نیروی زمینی سپاه در سطح استان انجام شده است.

انتهای پیام/ع

بهره برداری از پروژه های محرومیت‌زدایی در مناطق محروم سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار