فرماندار میاندوآب گفت: اداره اوقاف میاندوآب نقش فراوانی در عمران و آبادانی مساجد و گسترش وقف داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛به مناسبت هفته وقف، عصر امروز رئیس و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب با فرماندار این شهرستان دیدار و گفت و گو کردند.

فرماندار میاندوآب در این دیدار با تبریک هفته وقف و تقدیر از تلاش ها و اقدامات انجام گرفته، اظهارداشت: وقف در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.

ناصر امیری افزود: باید در راستای جذب واقفان تلاش کرده و در راستای گسترش وقف در جامعه گام برداریم.

وی به نقش وقف در آبادانی و عمران مساجد اشاره کرد و گفت: اداره اوقاف نقش مهمی در عمران و آبادانی مساجد دارد و باید در دوران مسئولیت تلاش کنیم تا رضایت الهی را جلب کنیم.

فرهنگ وقف در جامعه نهادینه شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این اداره، گفت: از ابتدای امسال در شهرستان میاندوآب شش وقف با نیات و در زمینه های مختلف به ثبت رسیده است.

مقصود محمودی افزود: این وقف ها در مجموع به ارزش ۲۰ میلیارد ریال هستند که عمران و بازسازی مساجد و حسینیه ها، بیماران صعب العلاج و ایتام از جمله نیات واقفان در ثبت وقف های جدید است.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته با اقدامات انجام گرفته از جمله عمران و آبادانی امامزادگان و مساجد و حسینیه ها، شاهد ارتقا رتبه اداره در سطح استان بودیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب افزود: برنامه ریزی و تلاش ما برای ثبت موقوفات بیشتر و ترویج این فرهنگ در جامعه است که از هفته وقف نیز به عنوان فرصتی برای استفاده بیشتر در این زمینه استفاده می کنیم.

وی تاکید کرد: سعی می کنیم امسال آمار موقوفات جدید در این شهرستان را افزایش داده و در کنار آن موقوفاتی را هم در زمینه های مورد نیاز داشته باشیم.

انتهای پیام/ن.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.