جلسه آموزشی توجیهی اصول کلی تغذیه کودکان در بهزیستی سنندج برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلسه آموزشی توجیهی اصول کلی تغذیه کودکان با حضور رئیس بهزیستی شهرستان سنندج،کارشناس تغذیه مرکز بهداشت و کارشناس امور کودکان روز پنج شنبه ۲۵ آبانماه در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار شد.

امید مهتاب رئیس بهزیستی شهرستان سنندج در این رابطه گفت: در راستای اجرای طرح یک وعده غذای گرم روستا مهد و مهدهای کودک حاشیه شهر سنندج جلسه آموزشی مدیران تحت عنوان اصول تغذیه مناسب کودکان۶-۳سال برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان سنندج، اظهار داشت: جلسه آموزشی سالیانه مدیران هر ساله با آغاز فعالیت مهدهای کودک در ۵۱ روستا مهد، ۱۹ روستا مهد حاشیه و تعداد ۲۱۶۲ نفر کودک مشمول طرح اجرا می‌شود.

مهتاب افزود: این طرح در قالب جلسه‌ای آموزشی توجیهی مدیران به نحوه اجرای طرح و توجه به کودکان اقشار محروم،کم وزن و دارای سوء تغذیه با موضوع تغذیه مناسب کودکان ۶-۳سال انجام می‌گیرد.

وی همچنین ضمن تشکر از حضور مدیران و مشارکت آن‌ها در اجرای طرح، ضمن برشمردن گروه‌های غذایی و لزوم رعایت تعادل و تنوع در این گروه‌ها به اهمیت ذائقه‌سازی در این سنین اشاره کرد.

در ادامه این جلسه، کارشناس تغذیه مرکز بهداشت با اشاره به عادات غذایی کودکان و رده سنی آن‌ها گفت: گنجاندن سبزیجات، میوه‌جات و پروتئین در منوی طراحی شده در مهد کودکان بسیار مهم است.

نعمتی در پایان هم‌چنین به لزوم رعایت نکات بهداشتی در تهیه و طبخ مواد غذایی بخصوص نحوه سرو به کودکان، به ارائه راهکار و پیشنهاداتی موثر در خصوص مراحل اجرای طرح پرداخت.

برگزاری جلسه آموزشی توجیهی تغذیه کودکان در بهزیستی سنندج 

برگزاری جلسه آموزشی توجیهی تغذیه کودکان در بهزیستی سنندج

برگزاری جلسه آموزشی توجیهی تغذیه کودکان در بهزیستی سنندج

انتهای پیام/ع

 

لزوم رعایت نکات بهداشتی در تهیه و طبخ مواد غذایی مدارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.