مدیر جهاد کشاورزی بهاباد گفت:جشنواره زعفران طلای سرخ به میزبانی بهاباد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛اکبر رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی بهاباد از برگزاری دومین جشنواره زعفران طلای سرخ در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره روز شنبه، چهارم آذرماه 96 برگزار می شود .

رحمتیان با اشاره به اینکه بهاباد یکی از قطب های فعال تولید زعفران استان یزد با 300 هکتار است، اظهار کرد: بیشترین سطح زیر کشت این محصول در استان مربوط به این ششهرستان است.

وی افزود: با برگزاری اولین جشنواره زعفران که در افزایش کمی و کیفی این محصول کم آبخواه و سودآور موثر بود و اثرات مثبتی نیز در این منطقه به همراه داشت، امید است دومین جشنواره طلای سرخ هم با اهدافی که دارد به نحو مطلوب برگزار شود.

رحمتیان تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهرستان قطب فعال استان در زمینه تولید زعفران است، انتظار می رود، واحدهای فرآوری و صنایع تکمیلی این محصول نیز در راستای بهره بری این محصول سود آور در منطقه نیز ایجاد شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهاباد برگزاری غرفه های صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط ، تور برداشت زعفران را از دیگر برنامه های این جشنواره دانست.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی و برگزاری جشنواره زعفران در این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره باعث رونق بازار محصول و جذب بهره برداران منطقه به این محصول پربازده می شود و انگیزه ای می شود تا کشاورزان به سمت این نوع کشت بروند.

مرکز شهرستان 20 هزار نفری بهاباد در فاصله 200 کیلومتری شرق یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

بهاباد یکی از قطب های فعال تولید زعفران استان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار