رئیس فراکسیون امید گفت: از دولت انتظار داریم تا کارنامه قابل قبولی را در عرصه اجرایی کردن وعده‌هایش در این چهار سال ارائه کند.

دولت کارنامه قابل قبولی در تحقق وعده هایش ارائه کند/ قدردان سردار سلیمانی هستیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان در کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به پیروزی جبهه مقاومت و فروپاشی خلافت خودخوانده داعش، اظهار کرد: از برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی بخاطر تلاش‌هایی شبانه روزی که در مقابله با تروریست‌ها انجام داد، تشکر می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: مجمع فرهنگیان ایران اسلامی عضو موثر شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است و در ایجاد هم بستگی نقشی کلیدی ایفا کرد.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بیان کرد: در خرداد ۹۲ پیام اصلی ما مشارکت و حضور جدی جریان اصلاحات در صحنه سیاسی بود.

عارف با بیان اینکه رسانه‌های رقیب قبل این پیروزی، آخرین میخ‌ها را به تابوت جریان اصلاحات کوبیده بودند، تصریح کرد: با هدف‌گذاری که انجام دادیم چند کار را باید انجام می‌دادیم که نخستین آن انسجام و هماهنگی بود.

رئیس فراکسیون امید گفت: برخلاف تصور رقبای ما لیست امید به طور کامل در تهران رأی آورد و مردم به ما اعتماد کردند.

وی تاکید کرد: انتخابات قبل در واقع میتینگی برای حمایت از گفتمان اصلاحات بود نه کاندیدایی که خود را عرضه کرده بود.

عارف با بیان اینکه برخی تلاش کردند فراکسیون امید را ناکارآمد جلوه دهند، اظهار کرد: ظاهرا هجمه این بار به شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است، اما در باطن به مردم است، این سیستم غیرخطی نشان داد بهینه و کار آمد است. حال سوال اینجاست که چرا این هجمه وجود دارد؟

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تاکید کرد: برنامه مهم و ملی ما برای اسفند ۹۸ است، اما بنا نداریم که خیلی وارد مباحث انتخاباتی شویم چرا که ما به مردم تعهد دادیم و نمی‌خواهیم از آن غافل شویم.

رئیس فراکسیون امید با تاکید بر اینکه باید ابتدا نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم، اظهار کرد: از دولت انتظار داریم تا کارنامه قابل قبولی را در عرصه اجرایی کردن وعده هایش در این چهار سال ارائه کند.

وی با اشاره به ضرورت نقد مشفقانه و صادقانه نسبت به دولت، درباره اهمیت شوراها، ادامه داد: شورا‌های شهر و روستا نهاد‌های مردمی بسیار مهمی هستند. مردم در زمان کوتاهی اثر این شورا‌ها را درک می‌کنند. جفا است اگر کوتاهی کنیم.

عارف عنوان کرد: شورای کلان شهر‌ها را تشکیل دادیم و در تهران ۴ نهاد مسئول در توسعه و پیشرفت با یکدیگر هماهنگ هستند. شورا شهر، شورای امید است، شهردار و استان‌دار هم اصلاح‌طلب هستند و این فرصت طلایی برای ما است.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری با اشاره به آسیب شناسی عملکرد تشکل متبوعش، گفت: بعد از انتخابات ما آسیب‌شناسی را از عملکردمان انجام دادیم، افزون بر اعضا و احزاب اصلاح طلب، از حدود ۶۰ نفر از نخبگان سیاسی که نقد‌هایی داشتند، نظرسنجی کردیم که نتایج تقریبا آماده است.

عارف بیان کرد: ما در انتخابات شورا‌ها به مردم برنامه دادیم و شورا‌ها موظف اند در چارچوب آن عمل کنند، امروز نمی‌خواهم از شورا‌ها گله کنم، اما گله‌هایی از بعضی شورا‌های کلان شهر‌ها داریم.

رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با بیان اینکه مردم به ما چک سفید امضا دادند، اضافه کرد: باید با هم فکری با یکدیگر کارنامه قابل قبولی را به مردم تحویل دهیم.

وی با تاکید بر ضرورت تشکیل احزاب فراگیر در کشور خاطرنشان کرد: ما باید به سمت حزب‌محوری گام برداریم و با محوریت احزاب در رویداد‌ها حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
تیبا
۲۳:۵۷ ۰۲ آذر ۱۳۹۶
فدایت سردار
آخرین اخبار