معاون توسعه روستایی رئیس‌جمهور گفت: تا دهم آ‌ذر روش اجرایی طرح اشتغالزایی روستایی از قبیل نوع تضامینی که بانک‌ها باید دریافت کنند، تعیین می‌شود.

تا 10 آذر ماه روش اجرایی طرح اشتغال روستایی عملیاتی می‌شودابوالفضل رضوی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ابلاغ طرح اشتغال‌زایی روستاییان به استان‌های کشور، اظهار کرد: 12 هزار میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص داده شد که از این مبلغ 45 درصد به بخش کشاورزی، 10 درصد به بخش صنعت و معدن، 10 درصد به بخش گردشگری و 10 درصد به سرمایه در گردش شهرهای کمتر از 10 هزار نفر، 10 درصد برای خدمات و 15 درصد هم به حوزه دانش‌بنیان تعلق می‌گیرد.

وی افزود:‌ سهم استان‌ها بر اساس نسبت معکوس درآمد خانوار، جمعیت و نرخ بیکاری روستایی هر استان تعیین شده و این موارد هم به همه آنها ابلاغ شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور ادامه داد: تا دهم آ‌ذر ماه روش اجرایی طرح اشتغالزایی روستایی از قبیل نوع تضامین و وثایقی که بانک‌ها باید دریافت کنند، همچنین کف و سقف پروژه‌های اشتغال زایی و اینکه چه کسانی می‌توانند این پروژ‌ه را به بانک معرفی کنند، مشخص می‌شود.

رضوی با بیان اینکه باید به وضعیت روستاهای مرزی و عشایر مرزنشین توجه بیشتری کرد، گفت: نرخ سود وام روستاهای غیر مرزنشین بیش از 6 درصد نخواهد بود، همچنین نرخ سود روستاها و عشایر مرزنشین 4درصد و در شهرهای زیر 10 هزار نفر هم برای سرمایه در گردش 10 درصد خواهد بود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با اجرای طرح اشتغال روستاها چند درصد نرخ اشتغال افزایش می‌یابد، اضافه کرد: اگر سرانه اشتغال متوسط روستایی 40 میلیون تومان محاسبه شود، سالانه 300 هزار شغل در کشور ایجاد خواهد شد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور متذکر شد: اگر این طرح به خوبی اجرا شود، مقام معظم رهبری به دلیل ضرورت توجه به محرومان و روستاییان، تولید، اشتغال و رفع بیکاری مجددا اجازه استفاده از صندوق توسعه را خواهند داد و ما خواهیم توانست سالانه 300 الی 400 هزار شغل ایجاد کنیم.

رضوی یادآور شد:‌ پس از درخواست دولت برای تخصیص اعتبار از صندوق توسعه ملی به حوزه اشتغال، رهبر معظم انقلاب اسلامی اجازه آن را صادر کردند و به دنبال آن مجلس و شورای نگهبان بررسی‌های لازم را انجام دادند و نهایتا این اعتبار به بخش اشتغال اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار