مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از بهره‌مندی ۲ هزار و ۷۰۰ لرستانی از اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی آشتاب، با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی گفت: در راستای ساماندهی مشاغل خانگی در استان لرستان طرح جدیدی تحت عنوان الگوی نوین مشاغل خانگی را با همکاری جهاد دانشگاهی آغاز نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، بخش نیازسنجی، استعدادیابی، ارائه مشاوره و ارتباط‌دهی محصولات به بازار توسط جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد و حمایت مالی و راهبری طرح نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۹ استان کشور به عنوان پایلوت برای اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی انتخاب شده، گفت: استان لرستان یکی از این استان‌ها بوده که انتظار می‌رود با دقت‌نظر بتوانیم با همکاری جهاد دانشگاهی زمینه بهره‌مندی ۲ هزار و ۷۰۰ نفر را از این طرح فراهم کنیم.

آشتاب اعتبار لحاظ شده در این طرح را ۱۶ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده عمدتا برای ساماندهی بوده چرا که در برخی موارد نیاز به مشاوره، آموزش، بازاریابی و برندسازی است و به نوعی مجموعه عملیاتی که روی این فرایند انجام شده در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی که مختص گروه خاصی نبوده و اشتغال شهری و روستایی را پوشش می‌دهد به موضوعاتی همانند فرش‌بافی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی توجه ویژه‌ای شده است.

انتهای پیام/د

بهره‌مندی ۲ هزار و ۷۰۰ لرستانی از اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.