مردم و مرغداران هر گونه تلفات غیرعادی در مرغداری ها را گزارش دهند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید حسین رضوانی مدیر کل دامپزشکی مازندران از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از بروز و انتشار برخی از بیماری ها در جمعیت طیور، در صورت مشاهده تلفات غیر عادی در یک واحد مرغداری، مراتب را به ادارات دامپزشکی ، خانه های بهداشت دام و مراکز خدمات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

وی افزود: با وجود برخی بیماری های مشترک بین انسان و حیوان با منشاء دامی و تامین سلامت عمومی جامعه و همچنین تامین سلامت مصرف کنندگان مواد پروتئینی تلاش می شود تا اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار قرار گیرد.

رضوانی گفت: در برخی موارد مشاهده می شود که بعضی از مرغداران با رهاسازی تلفات پرندگان در حاشیه روستاها و مناطق دور دست، صنعت طیور و سلامت ساکنین منطقه را به خطر می اندازند.

مدیر کل دامپزشکی مازندران افزود: ناظران و مسئولان فنی بهداشتی واحدهای پرورش با سرکشی از واحدهای تحت پوشش خود و انجام وظایف محوله سهم بزرگی در جلوگیری از بروز و شیوع انواع بیماری ها بویژه بیماریهای مخاطره آمیز باید داشته باشند.

وی از  نظام دامپزشکی مازندران خواست نظارت های بیشتری داشته باشد و گزارش های منظمی از زمان جوجه ریزی، پرورش و کشتار به دامپزشکی استان ارائه کند.

انتهای پیام/ م

درخواست از مردم برای جلوگیری از شیوع بیماری های طیور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.