عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان وقت لازم و تخصص کافی برای بررسی صلاحیت کاندیدا‌های انتخابات شورا‌ها را در اختیار ندارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد بیرانوندی، در گفت‌وگو با خانه ملت، در خصوص لزوم اصلاح نحوه نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: در حال حاضر نظارت بر انتخابات شورا‌ها با حضور نمایندگان مجلس انجام می‌شود که با توجه به مشغله‌های فراوان نمایندگان، انجام نظارت بر انتخابات شورا‌ها را می‌توان کار مضاعفی دانست.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکثر نمایندگانی که کار نظارت بر انتخابات شورا‌ها را انجام داده‌اند، معتقد هستند که فرصت و اطلاعات کافی برای این کار نداشته‌اند، گفت: لازم است امر نظارت بر این انتخابات را به نهادی متخصص بدهیم که با فراغ بال این کار را انجام دهد.

نظارت بر انتخابات شوراها برای نمایندگان دشوار است

وی با بیان اینکه مشغله‌ها و تعداد کاندیدا‌ها به‌اندازه‌ای است که امکان رسیدگی دقیق به بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها وجود ندارد، افزود: در هر حوزه‌ای حدود ۲۰۰ کاندیدا وجود داشت و در تهران نیز بیش از هزار نفر کاندید شده بودند.

عضو کمیسیون آموزش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با توجه به وسعت کار نمایندگان و کثرت تعداد کاندیدا‌های انتخابات شورا‌ها باید ساز و کار جدیدی را برای نظارت بر انتخابات شورا‌ها اندیشید، در ادامه گفت: نمایندگان وقت لازم و تخصص کافی برای بررسی صلاحیت کاندیدا‌ها را در اختیار ندارند.

انتهای پیام/د

شرایط نمایندگان برای نظارت بر انتخابات شورا‌ها دشوار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.