رئیس گروه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: مرمت و بازسازی قطعه سب سیب و سوران در جنوب شرق این استان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

پیشرفت ۸۰ درصدی مرمت محوطه باستانی قطعه سب سیب و سورانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عدنان حسینی رئیس گروه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی میراث فرهنگی، اظهار داشت: مرمت و بازسازی این قلعه از ابتدای امسال با اعتبار افزون بر ۳۰۰ میلیون ریال در حال انجام است.

وی ادامه داد: این اقدام با هدف ایجاد هماهنگی بصری و همگون سازی فضا‌ها با الهام از معماری سنتی منطقه در دستور کار قرار دارد.

رئیس گروه حفاظت و مرمت بنا‌های تاریخی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان افزود: قلعه سب زیباترین و بلندترین بنای خاکی کشور است که قدمت آن به دوره صفویه برمی گردد.

قلعه سب در شهرستان سیب و سوران گوشه‌ای از تمدن و دست آفرینه‌های مردمی است که نماد عشق و هنر را اینچنین برای نسل‌های بعد از خود به یادگار گذاشته اند.

قدمت و جایگاه این بنای تاریخی در منطقه به حدی است که از آن به عنوان یکی از نماد‌های هویت، موجودیت و شناسنامه تاریخی خطه بلوچستان یاد می‌شود.

این قلعه تاریخی یادگاری از پیوند فرهنگ ایرانی با گذشته تاریخی و افسانه‌ای خود است و همواره عظمت خویش را از بلندای نخلستان‌های سب به رخ همگان می‌کشد.

انتهای پیام/ع

مرمت محوطه باستانی قطعه سب سیب و سوران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار