باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین:

جراحی‌های اساسی در اقتصاد کشور ضرورت دارد/خواب آمریکا برای فلج کردن جبهه مقاومت وارونه تعبیر شد

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: شکست داعش تعبیر وارونه خوابی بود که آمریکا برای فلج کردن محور مقاومت دیده بودند.

داعش با خفت و خواری شکست خوردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست ماهانه تشکل متبوعش که عصر امروز برگزار شد، با اشاره به پیروزی کامل بر گروه تروریستی داعش، اظهار کرد: در چند سال اخیر داعش مقدار زیادی از خاک سوریه و عراق را ناامن کرده بود.

وی ادامه داد: داعش برنامه هایی برای منطقه داشت و هدفش فقط تشکیل حکومت در عراق و سوریه نبود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تصریح کرد: آنها قصد اتفاقات بزرگ تری در منطقه داشتند و برای ایران هم نقشه ها کشیده بودند که هر بخش چگونه جدا شود.

باهنر با بیان اینکه داعش برای افغانستان، پاکستان و ایران خلیفه هم تعیین کرده بود، گفت: با دوراندیشی رهبری، همکاری های دولت عراق، سوریه وهمه مجاهدینی که از بسیاری از کشورها جمع شدند و به ویژه با فرماندهی مدبرانه و مخلصانه سردار عزیزمان قاسم سلیمانی، نابودی داعش به ثمر رسید.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بیان کرد: شکست داعش تعبیر وارونه خوابی بود که آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود برای فلج کردن محور مقاومت دیده بودند.

وی تاکید کرد: تفکر داعش معضلی جدی است باید جمهوری اسلامی و همه پیمانانش به صورت جدی مبارزه با این تفکر افراطی را دنبال کنند.

باهنر گفت: شاید یکی از راه های جلوگیری از تندروی اهل تسنن، این است که ما شیعه ها هم در عقاید خود تند نشویم و خیلی آتش را داغ نکنیم. بارها شنیده ام که برخی می گویند ما باید افزون بر دهه عاشورا، دهه های دیگر مثل دهه محسنیه و عسگریه داشته باشیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت تقویت وحدت، بیان کرد: ما نباید در بخش هایی که اختلاف ایجاد می کند، بدمیم.

وی با بیان اینکه خیلی ها به اوضاع اقتصادی و سیاسی عراق و سوریه چشم دوخته اند، گفت: دشمنان در لبنان قصد ایجاد توطئه داشتند که موقتا حل شد.

 باهنر با اشاره به زلزله اخیر در غرب کشور، افزود: این زلزله حادثه ای بسیار دلخراش بود اما در بخش امداد و نجات ارگان ها و نهادهای مختلف اعم از هلال احمر، دولت، ارتش و سپاه خوب عمل کردند.

باهنر به اسکان موقت زلزله زدگان اشاره و تاکید کرد: اسکان موقت برای هر خانوار حدود 10 میلیون تومان هزینه دارد. هزینه اسکان دائم هم چندان با اسکان موقت، فرقی ندارد. اگر دولت و مسئولین سازندگی بتوانند برای اسکان موقت کاری کنند و سوله های بزرگ چند هزار متری بسازند، اسکان دائم سریع تر اتفاق می افتد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: رقمی کسری بانک ها عدد وحشتناکی است. کسری بودجه سال ۹۶ دولت هم عدد بالایی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به طرح تحول سلامت، اظهار کرد: با وضعیت کنونی طرح تحول سلامت، قطعا از وضعیت یارانه ها بدتر خواهد شد و دولت در پرداخت آن با مشکل مواجه می شود.

باهنر تاکید کرد: به جراحی های اساسی در اقتصاد کشور نیازمندیم. در پایان مجلس نهم ما تصویب کردیم که باید بخشی از یارانه بگیران حذف شوند، اما آقای نوبخت از همان ابتدا گفت این کار شدنی نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار