اجرای آزمایشی طرح بیمه قالیبافان برای نخستین بار در آذربایجان شرقی از شهرستان بستان آباد آغاز شد.

تحقق آرزوی دیرینه قالیبافانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد نظریمدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آربایجان شرقی در بستان آباد  با بیان اینکه تاکنون به علت عدم قبول تامین اجتماعی برای بیمه کردن قالیبافان، این قشر از مزایای بیمه محروم و نگران آینده خود بودند افزود: طرح بیمه قالیبافان برای تامین آتیه روستاییان و عشایر که بیشتر آن‌ها به قالیبافی اشتغال دارند، گامی ارزشمند به شمار می‌آید.


محمدنظری ، در این طرح، متقاضیان حائز شرایط به صورت اختیاری و در صورتی که بیمه اجباری نداشته باشند، با احتساب سطح درآمد، فقط ۵ درصد حق بیمه را بصورت سالانه پرداخت خواهند کرد و پرداخت مابقی حق بیمه هم بر عهده دولت خواهد بود.

گفتنی است یک هفته پیش تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تولیدکنندگان فرش دستباف شهری و روستایی ایران به امضاء رسید.


اطلاع‌رسانی، فرهنگ‌سازی، شناسایی، معرفی و جذب همه بافندگان قالی، فرش، گلیم، جاجیم و دیگر بافندگان عضو شرکت تعاونی‌های تولید زیر مجموعه اتحادیه در روستاها، مناطق عشایری و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر از اهداف این تفاهم‌نامه است و بر اساس آن، اتحادیه، با کمک در تامین و پرداخت حق سهم بیمه‌شدگان، راه بیمه‌شدن و دریافت مستمری بازنشستگی، فوت و از کار افتادگی آن‌ها را بر اساس قوانین صندوق هموار خواهد کرد.


با امضای این تفاهم‌نامه بیمه‌شدگان می‌توانند از همه خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شامل مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت بهره‌مند شوند و حتی اعضای خانواده‌ خود را هم از این خدمات بهره‌مند کنند.

انتهای پیام/خ

طرح بیمه قالیبافان برای تامین آتیه روستاییان و عشایر که بیشتر آن‌ها به قالیبافی اشتغال دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.