درویش: تا چه زمانی قرار است اشتباهات داور به ضرر سایپا باشد!

مدیرعامل باشگاه سایپا تهران گفت: تیم ما به دلیل اشتباهات داوری فرصت حضور در رتبه اول یا دوم جدول را از دست داده است.

رضا درویش در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره عملکرد رضا کرمانشاهی در دیدار سایپا و مشکی پوشان دیار خراسان بیان کرد: قضاوت برخی داوران در لیگ برتر به شکلی است که کادرفنی و مدیریت باشگاه سایپا باید نیمی از زمان خود را به این امر اختصاص دهند. سایپا تیم جوانی است و تفاوت بازیکنان ما با نفرات باتجربه اینست که آن ها در لحظات حساس تحت تاثیر قرار می گیرند و در برخی مواقع به اشتباهات متوالی داور واکنش غیرمنطقی نشان دهند.

او ادامه داد: اکنون هشت بازیکن آسیب دیده داریم که چهارنفر آن ها از اردوی تیم ملی به سایپا تحمیل شده اند. در این وضعیت مربی ای مانند علی دایی به راحتی به جوان ها بازی می دهد و از توانایی آن ها بهره می گیرد اما اشتباهات داوری به سرمربی و بازیکنان سایپا ضربه می زند. نمی دانم اینکه برخی اعلام می کنند اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است، چه معنی ای دارد؟ یقین دارم این موضوع عمدی نیست اما زمانیکه تمام اشتباهات داوری به ضرر سایپا است و یک بار هم داوران به سود ما سوت نزده اند باید نسبت به آن معترض باشیم. برهمین اساس به جمع بندی رسیده ایم که باید از ویدیو چک برای دیدارهای سایپا استفاده شود و البته حاضریم هزینه این کار را هم پرداخت کنیم. تا چه زمانی قرار است اشتباهات داوری به ضرر سایپا باشد؟

درویش افزود: بازیکنان سایپا پیش از شروع هر بازی استرس دارند که مبادا بار دیگر اشتباهات داوری تکرار شود. محمدرضا سلیمانی در بازی با مشکی پوشان به دلیل تنه به تنه شدن با بازیکن حریف کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد. داوران باید دقت کنند و به همین راحتی به بازیکنی که اخطار گرفته است کارت زرد دوم را نشان ندهند. جالب اینجاست بازیکن مشکی پوشان باوجود تکل شدید روی پای آرش رضاوند اخطار نگرفت که این حرکت طبق قوانین داوری کارت قرمز مستقیم دارد.

مدیرعامل باشگاه سایپا درمورد امتیازهای از دست رفته این تیم به دلیل اشتباهات داوری تصریح کرد: طبق اعلام کمیته داوران، سایپا به دلیل اشتباهات داوری تا پایان هفته سیزدهم شش تا هفت امتیاز از دست داده است. اگر این موضوع نبود اکنون به جای حضور در میانه های جدول همپای پرسپولیس در رتبه اول یا دوم جدول قرار می گرفتیم. در چنین وضعیتی بازیکنان جوانمان از لحاظ روحی و روانی وضعیت بسیار بهتری داشتند.

او درباره احتمال شکایت باشگاه سایپا از رضا کرمانشاهی اظهار کرد: قرار است شکایت ما به کجا برسد. فریدون اصفهانیان، رئیس کمیته داوران پس از دیدار فولاد و سایپا اعلام کرد داور 2 پنالتی برای تیم ما نگرفته است اما باوجود این اظهارات اصفهانیان بازهم اشتباهات داوری علیه سایپا تکرار شد. فیلم بازی سایپا و مشکی پوشان صحت حرف های دایی را اثبات می کند و اگر مسئولان این فیلم را بازبینی کنند مشخص می شود حق با او بوده است.

درویش درمورد غیبت برخی بازیکنان اصلی و سرمربی سایپا در بازی با گسترش فولاد گفت: علی قلی زاده و محمدرضا سلیمانی به دلیل دریافت کارت قرمز به فهرست هشت بازیکن آسیب دیده سایپا اضافه شدند و نمی توانند مقابل گسترش فولاد به میدان روند. علی دایی هم نمی تواند در این بازی روی نیمکت ما بنشیند. با این وجود بایکنان جوان سایپا که قرار است جانشین نفرات مصدوم و محروم شوند به حدی توانایی دارند که بتوانند عملکرد خوبی ارائه کنند. دایی هم مربی باجرئتی است و به راحتی به آن ها اعتماد می کند اما بازهم نمی توان از کنار حقی که از سایپا تضییع می شود، بی تفاوت گذشت چراکه در این صورت به عدالت توهین می شود. باور کنید اشتباهات داوران علی دایی را تحت فشار قرار داده است.

مدیرعامل باشگاه سایپا درباره احتمال جذب بازیکن جدید در نیم فصل بیان کرد: دایی تاکنون فهرست بازیکنان مدنظرش را به باشگاه تحویل نداده است اما هر زمان که این کار را انجام دهد، برای جذب بازیکن جدید اقدام می کنیم.

انتهای پیام/

اظهارات درویش درباره قضاوت های ضعیف برای سایپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار