نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه با پیگیری‌های به عمل آمده این دو پروژه احداث و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

بهره برداری پروژه‌ موزه هنرهای معاصر و سالن آمفی‌تئاتردرهمدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدانحمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس درنشست هم‌اندیشی با هیات امنا، پرسنل و اعضای اداره کل کتابخانه‌های همدان اظهار داشت: پروژه کتابخانه مرکزی همدان به عنوان مرکز فرهنگی در توسعه همدان نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های موزه هنرهای معاصر و سالن آمفی تئاتر 5 هزار نفری در مجاورت ساختمان کتابخانه مرکزی همدان افزود: هر دو پروژه  از پروژه‌های ملی بودند که هشت سال خاک خوردند و با پیگیری‌های به عمل آمده به زودی مورد بهره‌برداری قرار می گیرد.

نماینده مردم همدان فرهنگ به معنای عام آن را از مسائل مهم و کلیدی هر کشور دانست و گفت: یکی از مظاهر تمدن، محتوای فکری غنی آن جامعه است که از طریق کتاب نشر و بسط پیدا می‌کند.

حاج بابایی ادامه داد: اساس و پایه ایجاد عادت مطالعه و کتابخوانی در خانواده و همراه پدر و مادر است و هیچ انسانی بدون شکل‌گیری عادت مطالعه در کودکی و نوجوانی کتابخوان نمی‌شود.

وی تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه تنها در دوران دبستان صورت می‌گیرد و به دلیل همین اعتقاد بود که در دوران وزارت، طرح کتابخانه‌های کلاسی را در دوره ابتدایی پیشنهاد و اجرا کردیم که با این برنامه هر کلاس در دوره ابتدایی یک کتابخانه شد و کار کتابداری آن را نیز خود دانش آموزان انجام می‌دادند.

نماینده مردم همدان گفت: با برنامه کتابخانه‌های کلاسی 300 هزار کتابخانه در مدارس کشور تشکیل شد و در آن زمان، عادت کتابخوانی و حفظ امانت و مسئولیت را از دوره ابتدایی شروع کردیم. مشکل عدم حضور در کتابخانه صرفا مشکل دسترسی نیست چراکه دسترسی لازم است ولی کافی نیست اما مشکل اصلی عدم احساس نیاز و ضعف فرهنگ مطالعه است.

حاج بابایی عنوان کرد:در مجلس به ضرورت ایجاد کتابخانه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: تعداد زیادی از روستاها در همدان بالای 1500 نفر جمعیت دارند و باید راهکاری ارائه دهیم که این روستاها کتابخانه داشته باشند. سالن‌های بسیاری در کشور وجود دارد که باید از امکانات آن استفاده کنیم  و با تعامل با دستگاه‌های اجرایی از این ظرفیت‌ها برای ایجاد کتابخانه استفاده شود.

انتهای پیام/ج

فرهنگسازی مطالعه در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.