معاون عمرانی استاندار گفت:با توجه به جاری‌شدن سیل در شهرستان ها بدلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها وشیب زیاد زمین طرح ایمن سازی سواحل رودخانه ها اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،  موسوی معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: شهرهایی در گذشته در مسیر این سیلاب ها ،بند ها و دایک ها احداث شده بودسیل گذشته حدود 50 درصد از این بند ها را تخریب کرده است و یا رسوبات همراه سیلاب دالان های پل ها و کانال های آب را فراگرفته که موجب کاهش ظرفیت پل ها شده است.
وی گفت: بافت قدیم شهرهایی که در مناطق خشک هستند در اطراف رود ها بنا شده اند، که با طغیان رودها خسارات به اینگونه خانه ها امری اجتناب ناپذیر است.
موسوی افزود: برطبق قانون حریم رودخانه ها باید در آینده کاملا خالی شود تا از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری شود.
وی بیان کرد :با توجه به اینکه فصل بارش در استان کرمان نزدیک است باید از امروز آمادگی وقوع حوادث را داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم که تمهیدات انجام شده و تکلیفی که به آب منطقه ای به عنوان متولی رودخانه ها داده شده ، برای اولین بار طرح ضربتی که هدف آن محافظت از بناها و مناطق مسکونی تحت تاثیر سیلاب تهیه شده است .
وی گفت:در این طرح که کل استان را شامل میشود ظرف مدت حدود یکماه و با برآورد مبلغی بالغ بر 104 میلیارد ریال امکان گذشت از فصل بارنگی بدون خسارات سیل مسیر خواهد بود.
در این راستا تخصیص اعتبار از طریق ستاد بحران کشور نیز پیگیری میشود.

انتهای پیام /ی

لایروبی پایه های پل ها برای سیلاب های احتمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار