افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: بسیاری از محصولات تولیدی واحدهای فن آوری و شرکت های دانش بنیان در این استان قابلیت صادرات دارند و هم اکنون این محصولات به کشورهای همسایه و چین صادر می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عبدالقیوم قلی ‌پوری، رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل در حاشیه افتتاح نمایشگاه هفته پزوهش اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: واحدهای فن آوری در این استان توانسته اند در تولید و اختراع انواع محصولات در حوزه آی تی و آی سی تی رشد قابل توجهی داشته باشند و محصولات ساختمانی ضدآب و دستگاه های مربوط به حوزه آی سی تی از قبیل وای فای به این کشورها صادر کنند.

وی اضافه کرد: ماموریت اصلی پارک علم و فن آوری تجاری سازی و دست یافتن به بازارهای خارجی است و امید می رود در سال 97 بتوانیم یک نمایشگاه بین المللی علم و فن آوری در اردبیل برگزار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل بیان کرد: در گذشته پژوهش ها بیشتر در کتابخانه ها مورد استفاده قرار می گرفت ولی امروز پژوهش های فن آوری قابل عرضه در نمایشگاه هاست تا از این طریق بتوانند محصولات تولیدی را در معرض نمایش گذاشته و به بازارهای داخلی و خارجی دست بیابند.

قلی پوری با اشاره به راه اندازی شرکت های دانش بنیان در استان اردبیل افزود: در حوزه نرم افزاری 21 شرکت دانش بنیان راه اندازی شده و بیش از 80 واحد فن آور هم برای دریافت گواهی شرکت دانش بنیان ثبت نام کردند.

وی گفت: در حال حاضر 54 واحد فن آور در پارک علم و فن آوری اردبیل مستقر شده و در تلاش هستیم مراکز رشد تخصصی را در استان تقویت کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: شرکت های دانش‌ بنیان و تولیداتی از این قبیل نقش حائز اهمیتی در اشتغالزایی اردبیل دارند که امیدواریم دانشگاهیان و جوانان با راه ‌اندازی شرکت های دانش‌ بنیان بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده و ثروت در استان فعالیت کرده و برای خود و جوانان اشتغال ایجاد کنند.

قلی پوری گفت: به منظور کیفی ‌سازی تولیدات و داشتن ارتباطی تنگاتنگ با بازارهای جهانی نیاز است تا 2 اصل مهم تجازی‌ سازی و انبوه تولید در دستور کار شرکت ‌های دانش‌ بنیان قرار بگیرد.

وی درباره افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش در اردبیل بیان کرد: در این نمایشگاه 30 دستگاه اجرایی و 55 واحد فن آوری محصولات تولیدی خود را به مدت 5 روز در معرض نمایش گذاشته اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل برگزاری 15 کارگاه آموزشی ، تجلیل از پژوهشگران و فن آوران برتر استان و معرفی سه ایده برتر را از جمله برنامه های قابل اجرا در این نمایشگاه اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

صادرات محصولات تولیدی واحدهای فن آور اردبیل به کشورهای همسایه و چین

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.