سازمان ملل متحد از دسترسی نداشتن بسیاری از زنان در افغانستان به نهادهای عدلی و قضایی انتقاد کرده و گفته است: حکومت افغانستان برای از بین بردن خشونت علیه زنان به گونه جدی کار نکرده است.

دولت افغانستان اقدام جدی برای محو خشونت علیه زنان انجام نداده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل متحد از دسترسی نداشتن بسیاری از زنان در افغانستان به نهادهای عدلی و قضایی انتقاد کرده و گفته است: حکومت افغانستان برای از بین بردن خشونت علیه زنان به گونه جدی کار نکرده است.

ابراهیم ابو شماله، رئیس برنامه دسترسی افغان‌ها به عدالت برنامه انکشافی سازمان ملل گفته است: من فکر می کنم که دولت از محو خشونت و رفع تبعیض علیه زنان حمایت نکرده و مبارزه خوب و موثر هم در این راستا انجام نداده است.

به باور او نداشتن یک قانون خوب و اجرا کردن آن یکی از دلایل خوب نبودن مبارزه با خشونت علیه زنان در افغانستان است.

ابو شماله گفته است: زنان تنها به قانون‌ها و برنامه ریزی‌ها برای کاهش خشونت ها نیاز ندارند، بلکه نیاز دارند تا از آنان پشتیبانی مالی و اقتصادی شود تا برای خودکفا شدن آنان گام برداشته و در بخش صحت و آموزش و پرورش خود و کودکان شان توجه شود.

همزمان، دادگاه عالی افغانستان خواهان بازنگری راهبرد مبارزه با خشونت برضد زنان شده است. این برنامه ازسوی وزارت امور زنان، دادگاه عالی، دادستانی کل و برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد راه اندازی شده است.

بر اساس آمار وزارت اموز زنان، درسال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۲۵۰۰ پرونده خشونت علیه زنان ثبت شده است، در حالی که سال گذشته این رقم ۲۶۹۵ پرونده بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار