راه‌اندازی سردخانه زیر صفر درجه کشتارگاه آبادان

رئیس مرکز بهداشت آبادان، راه‌اندازی سردخانه زیر صفر درجه کشتارگاه آبادان را امری به طور کامل ضروری خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛صالح بهمنی رئیس مرکز بهداشت آبادان امروز در سومین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان آبادان گفت: به رغم اینکه راه‌اندازی  سردخانه جزو مصوبات شهریورماه امسال شورای سلامت است اما تاکنون اجرای آن آغاز نشده زیرا به گفته متولیان امر برای اجرای این طرح به ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به قدمت ۷۰ ساله کشتارگاه دام آبادان افزود: اگر چه این کشتارگاه به لحاظ جانمایی در مکان مناسبی قرار ندارد اما به دلیل آنکه گوشت موردنیاز دو شهر آبادان و خرمشهر از این کشتارگاه تأمین می‌شود و کشتارگاه ساخته شده در خرمشهر نیز قابلیت بهره‌برداری ندارد لذا لزوم تصمیم‌گیری درست در مورد کشتارگاه دام آبادان امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

بهمنی گفت: در صورت عدم توجه و رسیدگی به وضعیت کشتارگاه دام آبادان، چاره‌ای جز رفتن به سمت مراجع قضایی نداریم.

وی افزود: قرار بود تا سازمان مدیریت پسماند شهرداری آبادان طرح جامع مطالعاتی پسماند شهری را ارائه کند که متأسفانه تاکنون هیچ جوابی را دریافت نکرده‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه و آموزش در زمینه بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا به شهروندان به خصوص دانش آموزان گفت: هر چند که موضوع رسیدگی به بیماران مبتلا با سرعت دنبال و انجام می‌شود اما بخش وسیعی از مبتلایان شکل ناقل سالم را دارند که به راحتی قابل تشخیص نیستند.

بهمنی با اشاره به اینکه در زمان پیک بیماری التور (وبا) قرار داریم، افزود: این بیماری به طور معمول با ۷۵ درصد ناقل سالم در جامعه وجود دارد لذا ضرورت توجه به پیشگیری از ابتلا به این بیماری امری ضروری است و شهرداری‌ها نیز بایستی در زمینه آهک پاشی کانال‌های روباز و هرس درختان به خوبی کار کنند.

وی با بیان اینکه مراجعه شهروندان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر پس از بارش نخستین باران طبیعی بوده و به لحاظ فراوانی مراجعان به خصوص در زمینه آسم و آلرژی تفاوتی با سایر روزها وجود نداشته است، گفت: موضوع جمع‌آوری متکدیان و نظارت دقیق به کارکرد دست‌فروشان بایستی به طور جدی و دقیقی دنبال و به انجام برسد.

بهمنی افزود: متأسفانه به دلیل فراوانی، نداشتن کارت سلامت و نامشخص بودن وضعیت دست‌فروشان کار رسیدگی به وضعیت بهداشتی این افراد سخت و در پاره‌ای از موارد ناممکن است، در زمان حاضر اطلاعاتی درباره دست‌فروشان وجود ندارد و کارت سلامتی هم برایشان صادر نشده است.

انتهای پیام/د

راه‌اندازی سردخانه زیر صفر درجه کشتارگاه آبادان ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.