مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رزن گفت: در بیش از 96 درصد از اراضی مستعد شهرستان آبیاری تحت فشار اجرا شده است.

بیش از 96 درصد مزارع رزن به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شدند

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ محمود فتحی گفت: شهرستان رزن در اجرای آبیاری تحت فشار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است به‌ طوریکه سطح اراضی مجهز شده به سیستم نوین آبیاری در این شهرستان بیش از 25 درصد از کل سطح آبیاری تحت فشار استان همدان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به احداث 5 کیلومتر کانال آبرسانی در این شهرستان افزود: تکمیل مدارک و ارسال 118 پروژه برای طراحی آبیاری تحت فشار در سطح 1754 هکتار در این شهرستان صورت گرفته است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان رزن از احیا و مرمت 12 کیلومتر از قنوات این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: 45 مورد تقاضای چاه به جای قنات در روستاهای شهرستان بررسی و پیگیری شد که برای 22 مورد آن مجوز صادر شده و مابقی در اداره منابع آب شهرستان در دست پیگیری است.

فتحی با بیان اینکه در شهرستان رزن 78 واحد مرغداری فعال است عنوان کرد: از نظر تولید گوشت مرغ این شهرستان در رتبه چهارم استان قرار دارد.

وی در ادامه گفت: رزن در تولید گوشت قرمز و تولید شیلات و آبزیان رتبه پنجم، در تولید شیر و فرآورده‌های لبنی در رتبه هفتم و در تولید عسل رتبه چهارم استان قرار دارد.

محمود فتحی با اشاره به تولید 700 هزار تن محصول کشاورزی در این شهرستان گفت: تکمیل و راه‌اندازی سردخانه الوندسازان کیمیا با ظرفیت 55 هزار تن از جمله اقدامات این مدیریت است.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.