افزایش فعالیت‌های حفاری آمریکا باعث کاهش نفت سیاه شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، به دنبال افزایش سطح تولید نفت آمریکا، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) با کاهش همراه بود. این در حالیست که تلاش سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باعث شده است بهای نفت کاهش زیادی را متحمل نشود. قیمت نفت در معاملات روز گذشته به بالاترین سطح در دو سال گذشته رسیده بود.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت (نفت شاخص آمریکا) امروز با 30 سنت کاهش (معادل 0.5 درصد)، به 58 دلار و 65 سنت در هر بشکه رسید. بهای نفت خام برنت (شاخص بین المللی) با 13 سنت کاهش (معادل 0.2 درصد)، 63 دلار و 73 سنت در هر بشکه معامله شد.

سطح تولید نفت آمریکا از اواسط سال 2016 با 15 درصد افزایش به تعداد 9.66 میلیون بشکه نفت افزایش یافته است. شرکت های انرژی آمریکایی در هفته گذشته تعداد سکوهای حفاری خود را افزایش دادند و تعداد کل آنها را به 747 سکو رساندند.

بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت روز جمعه به بالاترین سطح از سال 2015 رسیده بود. علت آن بسته شدن خط لوله «ترانس کانادا» بود که نفت را از آلبرتای کانادا به پالایشگاه های آمریکایی منتقل می کرد.

در بازار جهانی، بهای نفت خام برنت بیش از نفت وست تگزاس اینترمیدیت تقویت شده است و آن هم به دلیل تلاش کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در کاهش سطح تولید است. کشورهای عضو و غیرعضو اوپک پیشتر موافقت کردند توافق کاهش روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت را تا مارس 2018 تمدید کنند. این در حالیست که این توافق در ماه مارس منقضی می شود؛ به همین دلیل اعضای اوپک قرار است 30 نوامبر سال جاری میلادی (3 روز دیگر) نشستی را برگزار کنند.

وزیر انرژی روسیه روز جمعه اعلام کرد که این کشور هم با تمدید توافق نفتی موافق است. این در حالیست که روسیه هیچ اشاره ای به اینکه توافق نفتی تا چه تاریخی تمدید خواهد شد، نکرد.

کارشناسان بر این باورند که نامشخص بودن سطح پایبندی روسیه به این توافق و افزایش فعالیت های حفاری آمریکا باعث خواهد شد که بهای نفت خام برنت بیش از این افزایش نیابد.

به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا به پایین ترین سطح در دو ماه گذشته، بهای طلا هم با ثبات همراه بود. بهای هر اونس طلا بدون تغییر 1287.67 دلار معامله شد.


انتهای پیام/

بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار