رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: بدهی بیمه‌های به بیمارستان‌های ما مبلغی در حدود 140 میلیارد تومان است.

بدهی 140 میلیاردی بیمه‌ها به مراکز دانشگاه علوم پزشکی سمنانمهدی شادنوش رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با  خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و آرزوی دولت‌ها این است که همه مردم تحت پوشش بیمه قرار بگیرند اما به دلیل نبودن سیستم مناسب، تعداد زیادی از بیمه‌ها با یکدیگر همپوشانی داشتند.

تحمیل هزینه‌های زیاد با بیمه شدن 11 میلیون ایرانی

 وی بیان کرد: در آغاز طرح تحول نظام سلامت بر اساس آخرین برآوردها در حدود 11 میلیون نفر از مردم ایران تحت پوشش هیچ بیمه‌ نبودند و طبق برنامه‌ریزی‌ها، بودجه برای بیمه شدن 5میلیون نفر تامین شده بود اما متاسفانه شرکت‌های بیمه همه 11 میلیون نفر را تحت پوشش خود قرار دادند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 11 میلیون نفر هزینه زیادی بر حوزه سلامت کشور تحمیل کرد، افزود: سیستم بیمه ای برای مدیریت هزینه و کاهش مخارج بیمه سلامت به این نتیجه رسید که همه 11 میلیون نفر بیمه شده فقط در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی خدمت دریافت کنند.

 شادنوش عنوان کرد: خوشبختانه امروزه مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی در سراسر کشور از امکانات و تجهیزات بسیار مناسبی برخور دارند و دیگر لزومی برای رفتن به بخش خصوصی به وسیله بیمه شدگان رایگان نیست.

 وی با اشاره به بدهی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی سمنان ادامه داد: بدهی بیمه‌ها مبلغی در حدود 140 میلیارد تومان است و کارانه افراد از آذر ماه سال گذشته پرداخت نشده است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار