رئیس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساده‌ترین راه کلاهبرداری از کارت‌های بانکی، دسترسی به اطلاعات حساب بانکی شهروندان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سرگرد روح الله شهبازی  رئیس پلیس فتای استان با اشاره به این مطلب توصیه کرد: به هیچ عنوان اطلاعات حساب اعم از شماره حساب و رمز‌های اول و دوم کارت خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

سرگرد روح الله شهبازی گفت: از نگهداری رمز به همراه کارت عابر بانک خودداری کرده تا در صورت مفقودی یا ربوده شدن کارت با حساب خالی خود مواجه نشویم.

وی ادامه داد: ارسال پیامک و در پی آن تماس تلفنی از سوی کلاهبرداران درخصوص برنده شدن در قرعه کشی‌های مختلف و فروش سکه‌های عتیقه و ایجاد اشتیاق برای دریافت جوایز و هدایا در مخاطبان، از شگرد‌های کلاهبرداران در جذب و هدایت طعمه‌های خود به طرف دستگاه‌های خودپرداز و خالی کردن حساب‌های بانکی است.

رئیس پلیس فتای استان گفت: افراد سودجو، با تماس‌های تلفنی پس از هدایت طعمه‌های خود به طرف دستگاه‌های خودپرداز و پیشنهاد ورود به منوی انگلیسی، با توجه به عدم تسلط و آشنایی شما به این منو و اطلاع از موجودی، اقدام به انتقال وجه به حساب خودشان می‌کنند.

سرگرد روح الله شهبازی افزود: کلاهبرداران با چرب زبانی و شیوه‌های گوناگون طعمه‌های خود را تخلیه اطلاعاتی کرده و از این طریق به موجودی حساب افراد دسترسی پیدا می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، به سایت www.cyberpolice.ir مراجعه و یا به صورت حضوری به پلیس فتا مراجعه و مشکل خود را با کارشناسان این پلیس در میان بگذارند و یا با شماره ۰۷۴۲۱۸۲۵۹۳ موضوع را گزارش دهند.

 

انتهای پیام/ش

 شگرد‌های کلاهبرداران در خالی کردن حساب های بانکی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.