نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

اربعین حسینی سند افتخار برای همه مسلمانان

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت:اربعین حسینی نه تنها برای شیعیان مخلص بلکه سند افتخاری برای همه مسلمانان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌ جنوبی صبح امروز در دیدار با خدام اربعین حسینی گفت:امروز اولین روزی است که مسئولیت عظیم الهی بر عهده ولی‌عصر (عج) نهاده شده،بنابراین حضرت مهدی (عج) منتظر انسان‌ها و آماده عدالت‌طلبی است.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی سند افتخاری برای همه مسلمانان است،افزود: پس از گذشت یک هزار و 400 سال از اسلام،اربعین حسینی حالت بین‌المللی پیدا کرده و شمرها،ابن زیادها و ستمگران را رسوا می‌کند.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی با اشاره به اینکه آنچه که در اربعین حسینی حاصل شده،با ارائه گزارش قابل درک نیست،افزود:اربعین حسینی یک برنامه با کیفیت است که با قلم نگاشته نمی‌شود و دارای زوایای گوناگون است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌ جنوبی گفت:در موارد متعددی ذکر شده است زمانی که پیامبران مبعوث می‌شدند از جریان کربلا و امام حسین (ع) خبر می‌دادند.

وی افزود:اگر وجود و قیام امام حسین (ع) نبود و امام حسین (ع) از طغیان طاغیان جلوگیری نمی‌کرد،چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

آیت‌الله سید علیرضا عبادی با بیان اینکه وجود امام حسین (ع) و یارانش زمینه‌ساز اسلام حقیقی شد،گفت:امام حسین (ع) روح، جان و حقیقت دین و سنبل عدالت‌خواهی است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی افزود:اربعین حسینی این حرکت عظیم منحصر به مسلمانان نیست و غیرمسلمان نیز حضور دارند،بنابراین هر فردی که انگیزه عدالت‌طلبی در مقابل ظلم دارد به امام حسین (ع) اقتدا می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه خدمت به زوار اربعین حسینی مسأله‌ای نیست که به قلم و زبان بیان شود،بلکه گفت:مردم خراسان‌جنوبی با توجه به مسائل و مشکلات شخصی،هیچگاه در کار خیر و نام سیدالشهدا (ع) کوتاهی نمی‌کنند.

آیت الله سید علیرضا عبادی خطاب به خادمان اربعین حسینی افزود:شما به صورت معنوی به این کار مهم دعوت و توفیق خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را کسب کردید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین به جنایات آمریکا،صهیونیست‌ها،انگلیس و فرانسه اشاره کرد و گفت:آنها می‌خواهند مسلمانان برده آنها شوند،در صورتی که مسلمانان ندای «هیهات منا الذله» را سر می‌دهند و این شعار تنها مختص مردم یمن نیست،بلکه هر جایی که دست استکبار جهانی بر روی مسلمانان دراز شود این شعار سر داده می‌شود.

وی در پایان با تأکید بر اینکه امیدواریم اربعین حسینی در جهت نجات بشر تحقق یابد،افزود:تمام ذکر و نام امام حسین (ع) برای روزی است که مردم بر محور نور حسینی و اجرای عدال،ستمگران را به زیر بکشانند که آن روز ظهور حضرت مهدی (عج) است.

انتهای پیام/غ

ماندگاری اسلام در گرو قیام امام حسین (ع)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.