استاندار فارس خبر داد؛

علمای دینی برای تاثیرگذاری بر فرهنگ جامعه مجهز به فناوری روز شوند

استاندار فارس گفت: علمای دینی باید برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر فرهنگ جامعه به فناوری روز مجهز باشند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اسماعیل تبادار در همایش فصلی روحانیون مستقر و روسای ادارت تبلیغات اسلامی استان فارس که با هدف دانش‌افزایی و ارتقای مهارت‌های مبلغان با حضور ۵۸۱ روحانی مستقر از سراسر استان و روسای ۱۵ دفتر تبلیغات اسلامی فارس برگزار شد، دو مولفه مجهز بودن به فناوری روز و اعتمادسازی در جامعه را از ارکان مهم اثر بخشی تبلیغات دینی برشمرد و ادامه داد: امروز با توجه به تاثیر تکنولوژی بر همه ارکان زندگی بشر، علمای دینی ما نیز باید برای تاثیرگذاری هر چه بیشتر بر فرهنگ جامعه به این فناوری مجهز باشند.

وی تطبیق روش‌های تبلیغی و آموزشی برای اقشار مختلف را دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: علما باید برای هر یک از اقشار اعم از جوانان، مردان، زنان، میانسالان و پیران، روش‌های مناسب تبلیغی و ارشادی را تعریف و تدوین کنند.

استاندار فارس با بیان اینکه جایگاه اخلاق به عنوان مولفه و اساس دین پس از اعتقاد به وحدانیت خداوند متعال بسیار کارساز است، اضافه کرد: با جاری بودن اخلاق در جامعه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی از میان می‌رود. حتی اقتصاد نیز به اخلاق وابسته بودهبه گونه‌ای که اقتصاد سالم برگرفته از نظام فرهنگی صحیحی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نیز در این نشست پیوند میان نظام و حوزه علمیه را عامل پیروزی نظام دانست و با اشاره به تاثیر ارتباطات و تکنولوژی در جوامع تصریح کرد: حوزه ارتباطات و تکنولوژی محیّرالعقول است و آغاز ارتباطات این چنینی از پادگان‌های نظامی امریکا و با پایه تجاری شروع و گسترده شد.

حجت‌الاسلام واعظی با اشاره به اینکه باید از این فضای سایبری نهایت بهره را برد، گفت: رسالت امروز روحانیون با علم روز صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: زمانی اسلام خون می‌خواست، اما امروز اسلام به جهاد فرهنگی نیاز دارد و باید تمام قوا و توانایی هایمان را به اشتراک گذاشته و تجمیع کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس نیز در این گردهمایی حضور مبلغان و روحانیون در کنار مردم و فعال کردن مساجد را موجب کاهش نابسامانی‌ها و آسیب‌های اجتماعی برشمرد و بیان کرد: راه برون رفت از آسیب‌های اجتماعی بی‌توجهی به مباحث دینی است.

حجت‌الاسلام محمد صادق مهرابی افزایش طلاق، بیکاری، ناسازگاری‌ها، بی‌هویتی و همه نابسامانی‌های اجتماعی را ریشه در بی توجهی به مباحث دینی دانست و گفت: روحانیون و علما همواره در طول تاریخ نقشی بی‌بدیل برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی بازی کرده‌اند.

وی در ادامه سه عامل بیکاری، طلاق و اعتیاد را ریشه افزایش سایر آسیب‌های اجتماعی برشمرد و گفت:: گستردگی این معضلات در جامعه نیازمند ورود همه اقشار برای مقابله با این معظلات است که در این راستا مبلغان دینی و مسئولین تبلیغات اسلامی به عنوان بازوان توانمند عرصه تبلیغ دینی می‌توانند کمک‌های درخور توجهی به مردم و سایر مسوولان و دستگاه‌های متولی کنند.

انتهای پیام/ن

همایش فصلی روحانیون مستقر و روسای ادارت تبلیغات اسلامی استان فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار