رئیس کمیسیون بهداشت از بررسی هزینه‌ها و مطالبات طرح تحول سلامت با حضور دستگاه‌های مربوطه در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

بررسی هزینه‌های طرح تحول سلامت در کمیسیون بهداشت/دستگاه‌های ذیربط در پرداخت مطالبات هماهنگ باشندعلی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون متبوع خود گفت: موضوع طرح تحول سلامت با حضور مسئولانی از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و وزارت اقتصاد و دارایی بررسی شد.

وی تصریح کرد: در این جلسه وضعیت میزان تخصیص بودجه از سوی سازمان برنامه و خزانه کشور به وزارت بهداشت برای اجرای طرح تحول سلامت بررسی شد.

نوبخت تأکید کرد: با ایجاد شفافیت در میزان تخصیص بودجه به طرح تحول سلامت به دریافتی‌های وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها کمک می‌شود تا بتوانند بدهکاری‌های خود را پرداخت کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بیمارستان‌ها، داروخانه‌ها، درمانگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و... که تاکنون در بحث اجرای طرح تحول سلامت خدمات به مردم ارائه کردند بعضا ماه‌هاست که بودجه‌ای دریافت نکرده‌اند که در تلاشیم برای ادامه و پایداری این طرح با شناسایی نقاط ضعف شفاف سازی مالی را انجام دهیم.

وی اظهار کرد:‌ در این نشست میزان بودجه و بدهکاری‌های این طرح مشخص شد، اکنون می‌توان به دریافت بودجه و ادامه هدف طرح تحول سلامت که همان خدمت رسانی به مردم با هزینه‌های اندک و کاهش نگرانی‌های آنهاست، امیدوار بود.

نوبخت تأکید کرد: در پرداخت مطالبات طرح تحول سلامت چند دستگاه باید با یکدیگر هماهنگ باشند، سازمان برنامه و بودجه و خزانه باید با انجام اولویت بندی در پرداخت هزینه‌ها اقدام کنند، همچنین سازمان‌های بیمه‌ای در پرداخت پول به وزارت بهداشت و درمان اولویت‌بندی را انجام دهند.

رئیس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: اجرای طرح تحول سلامت به نوعی وابسته به تمامی این دستگا‌ه‌هاست و مجلس نیز باید نظارت خود را بر اجرای آن افزایش دهد و خوشبختانه در این جلسه همه متعهد به اجرای دقیق این طرح شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار