فرمانده سپاه بروجرد گفت: بر اساس آمار رسمی ۸۰ هزار نفر و بر اساس آمار غیررسمی ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهری بروجرد حاشیه‌نشین و ساکن مناطق حاشیه‌ای شهر هستند که در قالب ۱۲ محله حاشیه‌ای شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سرهنگ مجید سوری فرمانده سپاه بروجرد با اشاره به لزوم ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی در شهر بروجرد اظهار داشت: موضوعات مطرح‌شده در این جلسه ربطی به موضوع اصلی جلسه ندارد و مشکل شهرداری بروجرد در حال حاضر در حوزه سکونتگاه‌های غیررسمی و بازآفرینی شهری ایجاد پیاده راه از سه‌راه جعفری تا میدان جعفری نیست.

وی با انتقاد از مغفول ماندن موضوع آسیب‌های اجتماعی در محلات هدف افزود: مشکلات اجتماعی اهالی محلاتی همچون اسلام‌آباد، علی‌آباد، ۱۲ متری و شهرک جهان‌آباد از سر گذشته و مردم از این مشکلات بسیار ناراضی هستند که در این ستاد توجهی به آن‌ها نمی‌شود.

فرمانده سپاه بروجرد با تأکید بر ضرورت تعریف اولویت‌های ستاد بازآفرینی پایدار شهری عنوان کرد: باید مشخص شود چه محلاتی مشکل و آسیب‌هایی دارند تا با تعین نوع آسیب‌ها اقدامات موردنظر صورت پذیرد.

وی با اشاره به آمار ساکنان مناطقی که به آن‌ها سکونتگاه‌های غیررسمی اطلاق می‌شود در شهر بروجرد بیان کرد: بر اساس آمار رسمی ۸۰ هزار نفر و بر اساس آمار غیررسمی ۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهری بروجرد حاشیه‌نشین و ساکن مناطق حاشیه‌ای شهر هستند که در قالب ۱۲ محله حاشیه‌ای شناسایی‌شده‌اند.

سوری تصریح کرد: با روند کنونی طی ۱۰ سال آینده تعداد محلات حاشیه شهر بروجرد به ۲۰ محله افزایش می‌یابد بنابراین باید با ترسیم و تعریف اولویت‌ها نسبت به کاهش حاشیه‌نشینی در شهر بروجرد اقدام کرد.

وی تأکید کرد: باید در کنار ورود مسئولان در حوزه بازسازی مناطق حاشیه‌ای شهر در حوزه ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز ورود جدی شود تا به‌تناسب بازآفرینی ساختار این محلات آسیب‌های اجتماعی آن‌ها کاهش یابد.

فرمانده سپاه بروجرد کمیته‌های اجتماعی و امنیتی و پیشگیری و پیش‌نگری ستاد بازآفرینی شهری را از مهم‌ترین کمیته‌های این ستاد برشمرد و خواستار تشکیل و شروع به کار این کمیته‌ها با دعوت و مشارکت بسیج این شهرستان شد تا تمامی موضوعات در کنار و به‌موازات همدیگر در این ستاد دیده شوند.

انتهای پیام/م

۱۱۰ هزار نفر از جمعیت شهری بروجرد حاشیه‌نشین هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.