مقدمات انتشار کتاب هشت جلدی نامه تعزیه نوشته ملک الشعرای تعزیه ایران ، غلامعلی نادعلی زاده دامغانی در سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ابوالفضل دلارام معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت : این مجموعه ارزشمند حاصل 30 سال پویش و کوشش استاد نادعلی زاده است و نقطه عطفی در سرایش مجالس تازه و چندین‌گانه تعزیه در 100 سال اخیر ابران به شمار می رود.


به گفته وی ، مجموعه هشت جلدی تعزیه حاوی بیش از 300 مجلس جدید از مضامین دینی و تاریخی اسلام و ایران است که با تلاش انتشارات کتاب سمنگان مراحل مقدماتی چاپ را می گذراند.


اسماعیل همتی مدیر انتشارات کتاب سمنگان نیز ابراز امیدواری کرد: همه مجموعه هشت جلدی تعزیه با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به یکباره چاپ و منتشر شود و اگر مقدور نشد به انتشار آن به تواتر و تا اردیبهشت سال 97 همزمان با رونمایی آن در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، به دوستدارانش عرضه شود.


استاد غلامعلی نادعلیزاده فرزند رمضان در سال1320 در خانواده ای متدین در روستای بق دامغان دیده به جهان گشود.


وی از پنج سالگی تحت آموزش پدرش مرحوم ملا رمضان که از تعزیه خوانان بنام دامغان بود وارد عرصه تعزیه شد و استاد و معلم دیگرش مرحوم حاج عباسعلی نظم آرا تعزیه خوان معروف دامغانی بود.


نادعلیزاده تاکنون 150 مجلس تعزیه جدید ساخته که این رقم در عالم تعزیه کم نظیر است .


وی افتخار دارد مدت 65 سال به عنوان تعزیه گردان، معین البکاء و تعزیه خوان فعالیت کرده است .


بنیاد علمی فرهنگی تعزیه و همایش های آیینی به مناسبت آیین نکوداشت استاد غلامعلی نادعلی زاده متخلص به نادی دامغانی در سال 92 به وی لقب "ملک الشعرای تعزیه" ایران را اعطا کرد.


انتهای پیام / ه


جزئیات انتشار کتاب ملک الشعرای تعزیه ایران در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار