رئیس خانه احزاب استان خوزستان گفت: خانه احزاب به شرط به حدنصاب رسیدن، باید در شهرهای آبادان و دزفول راه اندازی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛سید حمزه جلویانی رئیس خانه احزاب استان خوزستان در نخستین نشست مشترک احزاب و تشکل های سیاسی آبادان در محل تالار الغدیر فرمانداری گفت: ما در مسیر توسعه سیاسی و گفتمانمان بر آن شدیم که با همکاری استانداری خوزستان به ویژه اداره کل سیاسی استانداری بحث تشکیل و راه اندازی خانه احزاب را با حضور احزاب شناسنامه دار و به شکل جدی پیگیری و آن را بر اساس کمیسیون ماده ۱۷ وزارت کشور راه اندازی کردیم.

وی با اشاره به سه رویکرد خانه احزاب خوزستان، از نزدیک کردن اعضا به یکدیگر، سازماندهی احزاب، ایجاد بانک اطلاعاتی احزاب و همسویی و هم افزایی با حوزه اجرایی برای توسعه پایدار استان خوزستان از جمله اهداف تشکیل این خانه نام برد.

جلویانی افزود: علاوه بر آن، موضوع مطالبه گری مردم و جامعه نخبگان و پاسخگو کردن مسئولان چه در حوزه اجرایی و چه در حوزه مقننه جزو استراتژی و برنامه های خانه احزاب استان است.

رئیس خانه احزاب استان خوزستان گفت: توانستیم پس از ۳۸ سال، گفتمان سیاسی را در برخی از شهرهای استان از جمله امیدیه، ماهشهر، آقاجاری، رامهرمز،  شوش و امروز هم آبادان پایه گذاری کنیم.

جلویانی افزود: فراهم سازی فضای گفتمان سیاسی حداقل کاری بود که به انجام رساندیم تا از این طریق ضمن آشنایی با اندیشه و آراء نخبگان و فرهیختگان آن را در قالب یک برنامه مدون و در قالب یک پایگاه سیاسی به نام خانه احزاب برنامه ریزی و انجام دهیم تا از این طریق مسائل به دولتمردان انتقال داده شود.

 وی گفت: در شهرستانهای کلان مانند آبادان و یا دزفول خانه احزاب و شعب آن به شرط به حد نصاب رسیدن اعضا تشکیل و راه اندازی می شود و برای آن در پایان این نشست با رای گیری که از میان اعضای سه جریان فکری اصلاح طلب، اصول گرا و اعتدالیون هستند در این باره اقدام می کنیم.

جلویانی با قدردانی از همراهی فرماندار و نماینده آبادان در همراهی برای راه اندازی خانه احزاب و شناسنامه دار کردن احزاب شهرستان افزود: با توجه به فراوانی نیروهای دانشگاهی که در قالب دانشگاه ها و دانشکده های مختلف در این شهرستان مشغول به تحصیل هستند، حوزه اندیشه و مطالبه گری حق آبادان است از این رو توقعمان آن است که نشست های سیاسی در این شهر با حضور پر رنگتر دانشجویان و صاحبان دانش و اندیشه به شکل جدی تری به خود گیرد.

رئیس خانه احزاب استان خوزستان گفت: به طور قطع با راه اندازی خانه احزاب آبادان، موضوع مطالبه گری و پاسخگویی مسئولان را از طریق مجموعه های صنفی پایه گذاری و دنبال می کنیم. امید است تا آبادان به حد نصاب اعضا برای تشکیل خانه احزاب برسد، اما قبل از آن احزابی که مطالبه گرند.

انتهای پیام/د

خانه احزاب باید راه اندازی شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.