نماینده مردم لنجان گفت: در صحن مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده شود اما گاهی ادبیاتی استفاده می شود که زیبنده مجلس نیست.

باید در صحن علنی مجلس از ادبیات فاخر استفاده شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان طی تذکری شفاهی گفت: در جلسه چهارشنبه هفته گذشته اتفاقی در مجلس افتاد که در مشروح مذاکرات نوشته شده است؛  پس از نطق یکی از همکاران، رئیس جلسه قصد صحبت داشت، ما به دلیل آنکه می‌خواستیم حرفمان را به گوش وی برسانیم فریاد زدیم، اما وی گفت "شما حق صحبت ندارید، بگیر بنشین سرجایت، جواب شما را نمی‌دهم و اگر می‌خواهید دعوا کنید بیرون بروید".

وی با اشاره به اینکه این ادبیات برای افرادی که آن را می‌شنوند ذهنیت‌هایی را ایجاد می‌کند، ادامه داد: بنده هر زمانی که در این مدت احساس کردم باید تذکری بدهم، کنار گوش نواب رئیس شما عرض کردم.

نماینده مردم لنجان اظهار کرد: جهت استحضار شما تذکر داده شد که وزیر تمامی مشاوران و مدیران خود را با خود به صحن علنی مجلس آورده است و نایب رئیس مجلس نیز تذکر را وارد دانستند و ما مکلف هستیم به آن عمل کنیم؛ بر اساس ماده 8 آیین‌نامه رئیس جمهور و وزرا می‌توانند معاونان و مشاوران خود را بیاورند و نیاز به اجازه ندارند.

کوهکن با تاکید بر اینکه در مجلس باید از ادبیات فاخر استفاده شود، گفت: استفاده از عباراتی چون "دست شما درد نکند" و یا "قرآن بخوان" زیبنده مجلس نیست، البته ما این نکات را به صورت تذکر خصوصی خدمت دوستان داده‌ایم اما خواهش ما این است که مشروح مذاکرات را ملاحظه کنید.

وی با بیان اینکه طبق آئین‌نامه هیئت رئیسه باید جلسات مجلس را به درستی ارائه کند، اظهار کرد: سوال بنده از شما این است که اگر حین نطق نمایندگان به حرف‌های شما به عنوان رئیس جلسه تحریف یا توهینی شود آیا امکان اینکه در جایگاه رئیس مجلس تذکر ماده 79 دهید وجود دارد یا خیر؟

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: در مورد تذکر اول که گفتید همراه وزرا عده زیادی به مجلس نیایند این تذکر وارد است و ما هم در هیئت رئیسه مجلس این مسئله را مطرح کردیم و گفتیم اگر وزرا به مجلس بیایند می‌توانند همراه با معاونان پارلمانی خود بیایند و اگر ضرورت داشت و بخواهند کارشناسانی را هم با خود به مجلس بیاورند، باید قبل از آن از مجلس اجازه بگیرند و اینکه مدیرانشان به مجلس بیایند خلاف آئین‌نامه است.

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره تذکر دیگر کوهکن گفت: درباره اداره جلسه باید بگویم که در این چند دوره که در مجلس بودم چنین مسئله‌ای نداشتیم و راجع به نطق‌ها امکان پاسخگویی وجود نداشت، اما اینکه می‌گویید آیا کسی در این جایگاه حق صحبت دارد یا خیر بستگی به آئین‌نامه دارد و آن باید بررسی شود و اگر تهمت یا افترایی مطرح شود، می‌تواند صحبت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار