بهروز چوداری میلانی رییس اتحادیه تزیینات داخلی ساختمان در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص وضعیت بازار اظهار کرد: بازار ساخت و ساز در کشور از چهار سال گذشته روندی نزولی به خود گرفته و این امر تاثیر مستقیمی بر بازار تزیینات داخلی ساختمان داشته به همین امر از سال 92 کسبه ی بازار تزیینات داخلی ساختمان در وضعیت کسادی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: شدت رکود حاکم بر بازار از 2 سال گذشته روندی افزایش به خود گرفته به طوری بخش زیادی از بازار شاهد فروش چندانی نبوده خصوصا کاهش قدرت خرید مردم موجب خروج کالاهای تزیینی ساختمان از سبد کالاهایشان شده است و افراد به ندرت به سراغ خرید می روند.
میلانی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از کالاهای موجود در بازار وارداتی بوده، افزود: اکثر تولیدات موجود در بازار به غیر از پرده های عمودی وارداتی است که البته تعداد تولیدکننده پرده ساختمانی اندک بوده اما تولیداتشان از کیفیت مطلوبی برخوردار بوده و نیاز بازار داخلی را تامین کرده است.
این مقام مسوول، با توجه به اینکه در شرایط کنونی تولید دیگر اقلام تزیینی ساختمان برای افراد به صرفه نبوده تصریح کرد: مردم با استفاده از اینترنت و فضای مجازی با تولیدات به روز دنیا آشنا بوده و تولیدات داخلی توان تامین نیاز مردم را نداشته اند، همچنین با وجود مشکلاتی نظیر بیمه، مالیات و مسائلی از این قبیل افراد رغبتی برای تولید نخواهند داشت.
انتهای پیام/