جمعه ۱۰ آذر، جشنواره بین المللی فیلم رشد با معرفی برترین‌های خود به کار خود پایان می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسئول کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد گفت: پس از داوری ۸ بخش آثار بلند داستانی، آثار کوتاه داستانی، آثار مستند، آثار پویا نمایی، آثار مستند آموزشی، آثار فرهنگیان، آثار دانشجو معلمان و آثار دانش آموزان از برگزیدگان این بخش‌ها تقدیر می‌شود.

حسین عیدی افزود: در این مراسم که در سالن صبای مشهد برگزار می‌شود، ۴۹ اثر به عنوان آثار منتخب اعلام خواهد شد.

وی گفت: داوران بین المللی، مقامات وزارت آموزش و پرورش، هنرمندان، مسئولان کشوری و استانی و صاحبان اثر نیز در این مراسم حضور دارند.

 
 
مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد هم درباره  داوری آثار جشنواره گفت: آثار رسیده انیمیشن داخلی جزو بهترین آثار تولید شده در کشورمان بوده که دارای جوایز بین المللی متععدی هستند و در بخش خارجی نیز، آثار فاخری به جشنواره رسیده است.

شهریار ابراهیمی افزود: امسال در بخش فیلم بلند، آثار خارجی فاقد ویژگی‌های لازم بود و پذیرفته نشد.

وی بااشاره به ویژگی خاص جشنواره امسال نسبت به سال‌های گذشته افزود: امسال کمیته انتخاب برای نخستین بار از ۲۵ هنرمند، فیلمساز، کارشناس، متخصص و دست اندرکاران عرصه‌های مختلف فرهنگ وهنر استفاده کرد تا انتخاب فیلم‌ها بصورت کاملا تخصصی صورت بگیرد.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد هدف اصلی انتخاب و پذیرش فیلم‌های تخصصی را، دوسویه بودن فیلم و مخاطب عنوان کرد و گفت: به همین دلیل، فیلم‌ها متناسب‌تر با مخاطب پذیرش شده است.

ابراهیمی افزود: این نوع انتخاب فیلم باعث شده که امسال، جشنواره در مشهد بهتر جواب دهد و با ایجاد این بستر، در سال‌های آینده نیز این روال ادامه پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: جشنواره فیلم رشد زمینه‌ای را برای هنرمندان و دست اندرکاران تعلیم و تربیت ایجاد می‌کند تا در قالب تعامل سازنده‌ای در طول سال شاهد آثار غنی تری، متناسب با نیاز‌های علمی، آموزشی و تربیتی باشیم.

مدیر اجرایی جشنواره بین المللی فیلم رشد افزود: برای اینکه آثاری به شکل کاربردی تری بتوانیم ارائه دهیم نیاز به حمایت سازمان‌ها و موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها در این زمینه داریم.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

پااین جشنواره فیلم رشد جمعه ۱۰ آذر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.