معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مانور زلزله در مدارس به افزایش تجربیات دانش آموزان کمک می‌کند.

مردم در امدادرسانی حادثه زلزله غرب کشور رکورد زدند/ افزایش تجربه دانش آموزان با برگزاری مانور زلزلهبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در نوزدهمین مانور سراسری زلزله که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در کتاب‌های درسی دانش آموزان متوسطه اول و دوم مسائل مربوط به مسئله زلزله مطرح شده است.

وی ادامه داد: مانور سراسری زلزله به این منظور انجام می‌شود تا آنچه در کتاب های درسی آموخته اند در عمل تجربه کنند و دانش‌آموزان و فرهنگیان در این مانورها تجربیات خود را در مواجهه با زلزله افزایش می دهند و مطالب درسی آنها تثبیت می شود.

فیض تصریح کرد: مدارس ما سطوح مختلفی دارند و مدارس پرجمعیت مانور زلزله را دارند اما مدارس کم جمعیت به دلیل کسری پست سازمانی قادر به اجرای این مانور نیستند و نبود پست به کسری برنامه سرایت می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: مانورها در دوران تحصیل 6 ساله متوسطه می تواند مفید و اثرگذار باشد ضمن اینکه این مانور یک روز درسی مدرسه را می‌گیرد که با توجه به حجم کتاب های درسی نمی توان انتظار تعطیلی بیشتر را داشت و باید فکری برای حجم کتب درسی کرد.

آگاه سازی برای امدادرسانی باید همه جانبه باشد

همچنین در ادامه این مراسم اسماعیل نجار رئیس مدیریت بحران کشور اظهار کرد: اگر ساختمانی کوچکترین رعایت ایمنی را لحاظ کرده بود آسیب جانی نداشت اما این کار انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه به مهندسان توصیه کردیم تا از مناطق زلزله زده بازدید کنند، ادامه داد: مخاطرات طبیعی به ویژه زلزله خبر نمی کند و در حادثه زلزله غرب کشور مردم در امدادرسانی رکورد زدند.

رئیس مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در زلزله کرمانشاه ۴۵۸جان باخته و ۷۸۰۰ مصدوم شدند، تصریح کرد: در این حادثه امدادرسانی تا ساعت ۱۵ روز بعد از حادثه به پایان رسید.

نجار با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران هماهنگ کننده بوده و عامل نیست، گفت: اولین امدادگر اعضای خانواده هستند که در حادثه جان سالم به در می بردند بنابراین اگر آموزش لازم را تک تک خانواده ببینند کار امدادگر انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حادثه بهترین امداد، کمک های نقدی است، چرا که هلال احمر تامین تجهیزات را دارد، بنابراین باید آگاهی سازی در بخش های مختلف جامعه در مواجه با مخاطرات انجام شود.

کاهش تعداد مدارس از هشت به ۲۲هزار در طرح دادرس

در ادامه مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت: نیاز به رسانه ها برای ایمن سازی خانه ها و فضای زندگی احساس می شود و سعی کردیم در سازمان پوشش طرح دادرس را از هشت هزار مدرسه به ۲۲هزار مدرسه برسانیم.

وی افزود: در طرح خادم تلاش دسته‌جمعی است برای آموزش خانواده‌های ایرانی، برای اینکه در برابر مخاطراتی که آنها را تهدید می‌کند، آماده شوند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر با اشاره به اینکه اخلاق حرفه ای در حِرفه های مختلف باید وجود داشته باشد، بیان کرد: معلمان در توسعه اخلاق حرفه ای نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار