معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طراحی خط ریلی شیراز به جم و عسلویه به اتمام رسیده و در حال جذب سرمایه گذار و فاینانس خارجی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه هستیم.

خط ریلی شیراز به جم و عسلویه اجرایی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، خیرالله خادمی عصر چهارشنبه در بازدید از طرح‌های راهسازی جم اظهار داشت: کریدور بزرگراهی ساحلی جنوب کشور از سیستان و بلوچستان تا خوزستان طی چهارسال آینده به اتمام می‌رسد. ۴۰۰ کیلومتر از کریدور ساحلی جنوب از بوشهر می‌گذرد. این طرح فقط در دو نقطه شمالی و جنوبی استان تکمیل نشده و تا پایان سال تکمیل می‌شود.

خادمی تاکید کرد: یکی از مسیر‌های مهم منتهی به کریدور ساحلی، مسیر فیروزآباد-جم-عسلویه است که به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب مطرح است و برای تبدیل این مسیر به بزرگراه با دستور وزیر راه، پیگیری لازم انجام می‌شود. تلاش می‌کنیم از ظرفیت نفت و گاز هم در اجرا و تکمیل پروژه که به عنوان خط ارتباطی مرکز کشور به پایتخت انرژی محسوب می‌شود بهره ببریم.

وی افزود: امروز و در فیروز آباد فارس، عملیات اجرایی بخشی از کریدور شیراز به جم اجرایی می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر ادامه این مسیر به سمت شهرستان جم هم اجرایی شود. در راستای رفع نیاز‌های مردمی در شهرستان جم، با برنامه ریزی انجام شده تزریق اعتبار لازم از محل اعتبارات راه‌های روستایی به راه ریز سرچشمه انجام می‌شود تا پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد. مسیر ریز دژگاه از پروژه‌های جدید الاحداث است که تلاش می‌کنیم با استفاده از منابع ملی و اعتبارات استانی آن را فعال کنیم.

انتهای پیام /پ

کریدور جنوب تکمیل می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
فاضلی
۲۳:۴۰ ۲۶ آذر ۱۳۹۶
مسئولین طراحی مسیر ریلی شیراز جم عسلویه مراقب باشند اشتباه مسیر ریلی شیراز فراشبند را تکرار نکنند و آن را به ایستگاه شیراز اتصال دهند نه ایستگاه مرودشت تا طول مسیر جم به شیراز کوتاه تر شود.
United States of America
بوشهری
۲۱:۵۹ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
خط ریلی شیراز جم عسلویه مسیری اصولی فنی و مهندسی است که با ساخت خط ریلی ساحلی ماهشهر هندیجان دیلم گناوه بوشهر اهرم خورموج کنکان عسلویه و ادامه آن تا بندرعباس تکمیل می شود درضمن با کشیدن خط فرعی برازجان را هم به شبکه ریلی متصل می شود.
Iran (Islamic Republic of)
فاضل
۱۲:۴۷ ۱۰ آذر ۱۳۹۶
طرح بزرگراه و خط ریلی بوشهر بندرامام خواسته مصوب استان بوشهر وبنادرشمالی به خصوص شهرستان دیلم درسال 1384 می باشد. که هنوز به نتیجه کامل نرسیده که لازم است مسئولین آن را در اولویت کاری خود قرار دهند.تا مردم صبوردیلم بعد از دوازده سال بیشتر فرموش نشوند.
United States of America
ناشناس
۲۳:۵۰ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
انشالله مشکلات به خوبی حل بشه
United States of America
مهندس فرهادی
۲۳:۳۵ ۰۸ آذر ۱۳۹۶
مسیر ریلی شیراز مرودشت فراشبند اهرم بوشهر به علت اشکال در طراحی مسیرکه بیش از 500 کیلومتر طول داشت متوقف و کارگاه ان جمع آوری شد. تابه زودی مسیر فنی مهندسی شیراز فیروزآباد جم عسلویه در دستورکارقرارگیرد. و بوشهر ازطریق بندرامام به شبکه ریلی متصل شود.