فرماندۀ ماموریت پشتیبانی قاطع گفت: سال آینده فشارهای نظامی، دیپلماتیک و اجتماعی بر طالبان افزایش خواهند یافت. 

فشارهای نظامی، دیپلماتیک و اجتماعی بر طالبان افزایش خواهد یافتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال جان نیکلسن، فرماندۀ ماموریت پشتیبانی قاطع گفت: سال آینده فشارهای نظامی، دیپلماتیک و اجتماعی بر طالبان افزایش خواهند یافت. 

نیکلسن می‌افزاید که در روزهای نزدیک، عملیات‌های مشترک نیروهای ویژۀ افغان و آمریکایی علیه داعش در ولایت‌های جوزجان و فاریاب نیز آغاز خواهد شد. 

به گفته او، رهبران بلند پایه طالبان و شبکۀ حقانی در پاکستان هستند؛ اما طالبان به جز پیوستن به صلح، منزوی شدن  یا کشته شدن، انتخاب دیگری ندارند.

چند ماه پس از اعلام راهبرد تازۀ ایالات متحده در بارۀ افغانستان و جنوب آسیا، فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع می‌گوید که نقش نیروهای آمریکایی در جنگ افغانستان افزایش خواهد یافت و از سال آینده بیش از یک هزار نظامی آمریکایی در سراسر افغانستان به گشت‌زنی و ماموریت‌های جنگی خواهند پرداخت. 

جنرال جان نیکلسن می‌گوید که هدف راهبرد تازۀ آمریکا در افغانستان، دست یافتن به صلح است.

جان نیکلسن گفته است: "ما با آوردن سه گونه فشار بر دشمن، به مصالحه دست خواهیم یافت. نخست، فشار نظامی، از راه عملیات‌های تهاجمی و نهادهای امنیتی نیرومندتر. دوم، فشارهای دیپلماتیک بر کسانی که طالبان و شبکه حقانی را نیرومند می سازند. سوم، فشار اجتماعی به شکل انتخابات در دو سال آینده که اگر به گونه معتبر برگزار شود، مشروعیت حکومت را در چشمان مردم افزایش خواهد داد."

فرمانده ماموریت پشتیبانی قاطع می‌افزاید که راهبرد آمریکا، بازی را در افغانستان تغییر خواهد داد؛ اما به گفته او، تا کنون این راهبرد در رفتار پاکستان تغییری نیاورده است و پاکستان هنوز هم پناهگاه تروریسم است.  

این نظامی آمریکایی با تاکید بر ادامۀ حمله‌های هوایی بر کارخانه‌های تولید مواد مخدر طالبان می‌گوید که در این حمله‌ها تنها  در ازای سه روز هفت تا ده میلیون دالر به طالبان زیان رسیده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار