کاربران فضای سایبری و صاحبان مشاغل و کسب و کار اینترنتی در نحوه درج اطلاعات خود مراقب کلاهبردارن اینترنتی باشند.

هشدار پلیس فتا به کاربران فضای سایبری و صاحبان مشاغل و کسب و کار اینترنتیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: اخیرا با نمونه مشابهی از کلاهبرداری پیامکی مواجه شده ایم به شکلی که صاحبان مشاغل و کاربران شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام و ... که ضمن اقدام به معرفی کسب و کار و ارائه نمونه کار‌های خود اطلاعات هویتی نظیر شماره تماس و ... را در شبکه‌های اجتماعی موصوف جهت تبلیغات قرار می‌دهند در صورت عدم توجه به هشدار‌های پلیس، مورد کلاهبرداری افراد سودجو و فرصت طلب قرار می‌گیرند.


سرهنگ جواد جهانشیری افزود: فرد کلاهبردار ضمن معرفی خود به عنوان مشتری یا فرد خدمات گیرنده از قربانی می‌خواهد جهت دریافت وجه یا دستمزد خود به نزدیکترین دستگاه خودپرداز مراجعه نموده و اصطلاحا دستمزد خود را دریافت نماید.


وی گفت: کلاهبردار با معرفی خود به عنوان یک مشتری تمام عیار اطمینان صاحب کالاها خدمات را جلب نموده به نحوی که اگر وی سفارش را نپذیرد بلافاصله پیشنهاد جذاب خود را به فرد دیگری خواهد داد و در این فاصله با اغوا و تطمیع قربانی، فرصت تصمیم گیری صحیح را از وی گرفته و از وی می‌خواهد با شتابزدگی هرچه بیشتر عمل نماید.


رئیس پلیس فتا خراسان رضوی افزود: هدف کلاهبردار هدایت فرد قربانی به سمت دستگاه خودپرداز بوده تا بتواندمرحله نهایی نقشه خود که همان دستیابی به موجودی حساب قربانی و انتقال حساب از کارت وی به کارت خود می‌باشد را اجرایی نماید.


سرهنگ جواد جهانشیری به منظور پیشگیری از کلاهبرداری‌های موصوف تاکید کرد: شهروندان گرامی هنگام دریافت سفارش کالا یا خدمات و در قبال آن دریافت وجه، هرگز نیازی به رفتن به نزد دستگاه خودپرداز یا ارائه رمز دوم نیست بلکه ارائه شماره حساب کفایت می‌کند.


انتهای پیام//ز. ج.

تغییر شگرد کلاهبرداران اینترنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
با کلاهبرداران باید برخورد جدی وشدید شود .
باتشکر از نیروی انتظامی
آخرین اخبار