انجام 414 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه فلزات در کردستان

مدیرکل استاندارد کردستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 414 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه فلزات گرانبها و طلا فروشی ها در استان انجام شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛منصور لهونیان مدیرکل استاندارد کردستان پیش از ظهر امروز در هشتمین جلسه اصلی کمیسیون برنامه‌ریزی هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه تا کنون 25 کد شناسایی واحد تولید طلا در کردستان صادر شده است، گفت: 12 کد به دلیل عدم فعالیت باطل شده است.

وی افزود: وضعیت طرح فاکتورهای متحدالشکل و درج کد طلا در فاکتورها متاسفانه در استان نامطلوب است و فاکتورهای خرید طلافروشان ایرادات فراوانی دارد.

 مدیرکل استاندارد کردستان با بیان اینکه فاکتورها فاقد سربرگ و مهر بوده و اطلاعات خرید کامل نیست، اذعان کرد: عدم تعیین تکلیف واحدهای فروشنده طلای دست دوم توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه و اتاق اصناف از مشکلات در این حوزه است.

وی آماری در زمینه کشت‌های بازرسی طلا در سال‌جاری گریزی زد و افزود: تعداد 63 گشت مشترک از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه در استان انجام شده است.

لهونیانی با اشاره به 4810  مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان گفت: در مدت مذکور 414 مورد بازرسی از واحدهای صنفی عرضه فلزات گرانبها و طلا فروشی ها در استان انجام شده است و 690 گرم طلای غیر استاندارد از ابتدای امسال تا کنون در سطح واحدهای تولیدی استان شناسایی، ضبط و قیچی شده است.

وی در پایان اظهار کرد: بیجار با 9 مرود و دهگلان با 3 مورد گشت بیشترین و کمترین میزان انجام گشت‌های مشترک را در سطح استان به خود اختصاص داده‌اند.

انتهای پیام/  د م

کشف 690 گرم طلای غیر استاندارد در کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.