امام جمعه سیراف گفت: دانشجوى امروز نبايد ابزار دست احزاب و گروه‌‏هاى سياسى قرار بگيرد و بايد مستقل از گروه‌ها و احزاب سیاسی آرمان‏ هاى توام با واقع‌ نگرى را تا تحقق نهايى به پيش ببرد.

دانشجویان نبايد ابزار دست احزاب و گروه‌‏هاى سياسى قرار بگيردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت السلام علی عاشوری امروز در خطبه‌های این هفته شهر سیراف استان بوشهر با تبریک روز دانشجو اظهار داشت: امروز جنبش دانشجویى کشور بیش از هر زمان دیگرى به استقلال و استکبارستیزى نیاز دارد.

 وی اضافه کرد: دانشجوى امروز نباید ابزار دست احزاب و گروه‌‏هاى سیاسى قرار بگیرد و باید مستقل از گروه‌ها و احزاب سیاسی آرمان‏ هاى توام با واقع‌ نگرى را تا تحقق نهایى به پیش ببرد.

امام جمعه سیراف تصریح کرد: در غیر این صورت دانشجویان، ابزار دست گروه‌‏ها و احزابی که به ‏دنبال کسب، حفظ و افزایش قدرت  هستند، قرار می‌گیرند که این وضعیت فاصله زیادى با استقلال دانشجویان دارد.

عاشوری یکی دیگر از وجوه استقلال را عدم نیازمندى کشور به بیگانگان ذکر کرد و گفت: این شرایط سبب می‌شود که به جلوگیرى از باج‏‌خواهى منجر شود و همت و تلاش‏ بى‌‏وقفه دانشجویان در عرصه علم و دانش را دنبال دارد.

وی بیان کرد: دانشجوى ‏آگاه باید بدون متاثرشدن از بوق‌ هاى تبلیغاتى بیگانگان و فضاى ژورنالیستى به تحلیل عمیق موانع پیشرفت و تحقق عدالت، در راستاى کشف علت‏‌هاى حقیقى آن بپردازد و در پى آن کمک به حل چالش‏‌ها و موانع پیش رو کند.

امام جمعه سیراف با اعلام این که یکى از مسائلى که به این مهم کمک مى‌کند مقایسه تاریخى وضع گذشته و کنونى کشور با تکیه بر ویژگى استقلال‏‌خواهى آن است، بیان کرد: بدخواهان استقلال جنبش دانشجویى دو دسته هستند که عده‌‏اى با مستمسک قراردادن شعارهایى چون آزادبودن دانشجو و فضاى باز سیاسى و مفاهیمى مشابه بدون داشتن حتى ذره‏‌اى اعتقاد قلبى به آن و در پى ایجاد بسیج اجتماعى طرفداران در جامعه دانشگاهى و به‏ دنبال مطامع و اغراض سیاسى خود هستند.

وی ادامه داد: عده‌ای نیز با درک غلط از ویژگى‌ ها و شرایط حاکم بر محیط دانشجویى در راستاى ایجاد محدودیت خودساخته علیه این جنبش پاک بوده و این تصمیمات را به نظام منتسب مى‌کنند که طبیعى است شناورشدن جنبش دانشجویى در بین این دو دسته راه به جایی نمی‌برد و بارى از مشکلات کشور بر نخواهد داشت.

عاشوری استکبارستیزى  را از دیگر ویژگى‌های فراموش‌نشدنى جنبش دانشجویى عنوان کرد و افزود: استکبار امروز مجموعه‌‏اى از سیاست‏‌مداران آمریکایى، با زورگویى، جنگ‏ افروزى و کشتار مردم‏ بى‌‏گناه از یک ‏سو و متفکران وابسته با تئورى‌‏پردازى تامین‌ کننده منافع آمریکا چون جنگ تمدن‌ها، دهکده جهانى و پایان تاریخ هستند که جنبش دانشجویى باید به‏ صورت نرم به مبارزه همه ‏جانبه با آن بپردازد.

وی با بررسى اجمالى تاریخ از زمان شهادت سه دانشجوى شهید بزرگ‌ نیا، شریعت‌رضوى و قندچى گفت: این بررسی‌ها نشان مى‌‏دهد که سیاست‏‌هاى استکبارى نه تنها تغییر نکرده بلکه روزبه‏ روز بر میزان آن در قبال کشور مستقل ایران افزایش یافته است.

امام جمعه سیراف  یادآور شد: طبیعى است که اعتماد به آن بدون تغییر این سیاست‏‌ها و اعتمادسازى از سوى این کشور در قبال ایران چیزى جز پشیمانى به همراه نخواهد داشت و امروز تأکید و مطالبه بر این مهم از دیگر وظایف جنبش دانشجویى مستقل کشورمان است.

وی بیان کرد: عقلانیت و نشاط، سیاسى‌بودن، مطالبه‏‌گرى و نقد منصفانه و کارشناسانه، عدالت‌ خواهى، فسادستیزى، ایجاد روحیه امید و مبارزه با یأس از دیگر مولفه‌‏هایى است که پرچمداران جنبش دانشجویى باید به دوش بکشند تا پس از تبدیل شدن آن به گفتمان غالب، نصب‌‏العین عموم دانشجویان قرار گرفته و به تبع هدایت و پویایى مسوولان از یک‌‏سو، پیشرفت عادلانه کشور را از سوى دیگر به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/پ

دانشجویان باید مستقل از گروه‌ها و احزاب سیاسی پیش بروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.