استاندار اردبیل گفت:فعال کردن گردشگری زمستانی استان جزو اولویت های اول توسعه صنعت گردشگری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل امروز در حاشیه بازدید از پیست اسکی آلوارس با بیان اینکه گردشگری استان اردبیل درحال حاضر فصلی و فقط در تابستان است؛ گفت :جهت توسعه استان باید در فصل زمستان توجه ویژه به ورزش های زمستانی داشته باشیم.

وی افزود:علاوه برمنطقه سرعین در شهرستان های دیگر همانند مشگین شهر و خلخال که استعداد برگزاری ورزش های زمستانی را دارند، باید با حمایت بخش خصوصی پیست های اسکی دیگر راه اندازی شود.

استاندار اردبیل گفت:درهمین راستا، فاز بعدی پیست اسکی آلوارس هم با نصب تله کابین در خطوط دیگر با سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمایت استانداری فعال خواهد شد.

بهنامجو بیان کرد:به منظور افزایش مدت اقامت مسافران حداقل به مدت چهار تا پنج روز در استان، دو پروژه مهم آبدرمانی در این منطقه در دستور کار قرار دارد که ان شاالله از اوایل سال آینده بطور رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی افزود:درشهر سرعین نیاز به فعالیت های دیگر گردشگری هست تا بتوان زمینه های تفریح بیشتری برای مسافران فراهم گردد.

استاندار اردبیل افزود:پزشکی آبدرمانی به معنای واقعی آن تاکنون انجام نگرفته و برنامه ریزی کاملی برای آموزش پزشکان و استقرار آنان در آبدرمانی ها با تجهیزات هیدروتراپی و هیدرکلینیک در برنامه قراردارد که در نقاط دیگر استان هم متناسب با پتانسیل آنها برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

بهنامجو گفت:امسال با هماهنگی های بعمل آمده مسابقات کشوری اسکی در پیست آلوارس برگزار می شود. این پیست بعد از تهران دومین پیست کشور بوده و قطعا با راه اندازی خطوط دو و سه تله کابین آن؛ظرفیت برگزاری مسابقات بین المللی را هم خواهد داشت.

وی تصریح کرد:لازمه اصلی توسعه گردشگری زمستانی؛ فراهم کردن امکانات زیرساختی مانند بهسازی و توسعه جاده هاست که در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ح/پ

توسعه صنعت گردشگری استان اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.