معاون دادستان مشهد گفت:میراث فرهنگی و فرمانداری موظفند نسبت به تصویب سند احیای توس ظرف مدت یک‌ماه اقدام کنند.

اولتیماتوم یک ماهه برای تصویب سند احیای توسبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد اظهار کرد: با توجه به تصویب سند احیای توس در شورای شهر، شامل راهبردها و راهکارهای اجرایی آن که مورد تایید کمیته بوده، میراث فرهنگی و فرمانداری موظفند نسبت به تصویب آن در کارگروه گردشگری استان و شورای برنامه ریزی و توسعه استان و نیز شورای ملی احیای توس ظرف مدت یک‌ماه اقدام کنند.

وی افزود: پیگیری لازم جهت اختصاص اعتبارات ملی و استانی برای زیرساخت‌های توس توسط راه و شهرسازی و میراث فرهنگی از دیگر مصوبات کمیته شناسایی و پیشگیری شورای حفظ حقوق بیت المال است که باید صورت گیرد و طرح جامع توس توسط راه و شهرسازی تا اسفند تهیه و تصویب شود.

معاون دادستان مشهد تصریح کرد: برای تعیین تکلیف توس علیا کمیته مشترکی به منظور بررسی راهکارهای اجرایی جابجایی این هسته جمعیتی و مکان یابی مکان جدید با نگاه بوم گردی توسط شهرداری و عضویت بنیاد مسکن،راه و شهرسازی،میراث و استان قدس و فرمانداری ظرف یک‌ماه آینده تشکیل و نتیجه ارایه می‌شود.

وی در خصوص اراضی تغییر کاربری داده شده این منطقه بیان کرد: جهادکشاورزی باید نسبت به تعیین تکلیف اراضی غیر مجاز در خارج محدوده و خارج حریم طوس با جدیت اقدامات قانونی معمول دارد و شهرداری نیز نسبت به اجرای آرای قلع بنا با هماهنگی راه و شهرسازی اقدام کند.

منبع:میزان

انتهای پیام/

تصویب سند احیای توس در شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.