استاندار اردبیل گفت: بازار روسیه ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی استان اردبیل است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در دیدار با هیات تجاری کشور روسیه افزود: بازار روسیه به دلیل فاصله نزدیک به استان اردبیل ظرفیت مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی و غذایی برای استان فراهم کرده است.

وی گفت: همکاری های دو جانبه اقتصادی و تجاری در زمینه محصولات کشاورزی متنوع و با کیفیت این استان می تواند زمینه های همکاری های بین ایران و روسیه را بیش از پیش فراهم کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت همواره بر توسعه همکاری های اقتصادی و تجارت با کشورهای همسایه تاکید کرده اند و این مهم در اولویت های برنامه استان اردبیل قرار گرفته است.

بهنامجو گفت: با حضور هیات تجاری کشور روسیه و عقد تفاهم نامه های مبادلات تجاری در آینده شاهد رونق بیشتری در توسعه همکاری های استان اردبیل با کشور روسیه خواهیم بود.

وی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا یک آژانس هواپیمایی باربری فی مابین مرکز استان اردبیل با روسیه بصورت مرتب و منظم فعال باشد تا توسط آن بتوانیم محصولات کشاورزی و بخصوص آبزی پروری و همچنین گوشت مرغ را به راحتی به کشور روسیه صادر کنیم.
بهنام جو گفت: باید یک شرکت ترانسپورت فعال در این زمینه که از تجربیات و کارایی لازم برخوردار است مقدمات شروع یک همکاری تجاری و کشاورزی فی ما بین را آغاز کند تا بیش از پیش بستر لازم برای همکاری های دوجانبه اقتصادی بین استان اردبیل و کشور روسیه فراهم شود.

انتهای پیام/ح

صادرات محصولات کشاورزی و غذایی اردبیل به کشورهای همسایه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.