پیش از این 3 کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار پهلو گرفته و تخلیه شده بودند.
بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور از مزایای ویژهای نظیر موقعیت جغرافیایی مناسب و ترانزیتی برخوردار است، همچنین دسترسی این بندر به آبهای آزاد موجب شده است که کشورهای آسیای میانه، هند، چین، افغانستان، پاکستان، عراق و کشورهای اروپایی نیز مایل باشند از این بندر برای عبور کالاهای خود استفاده کنند.
قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء پیمانکاری اجرای فاز یک توسعه بندر شهید بهشتی چابهار را برعهده داشت.
برای تکمیل فاز یک این بندر حدود یک میلیارد دلار هزینه شده است.
شرکت اپراتور ایرانی از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی 403 میلیون دلار تجهیزات وارد این بندر خواهد کرد، همچنین شرکت هندی 85 میلیون دلار در قالب سرمایهگذاری و همچنین در گام دوم 150 میلیون دلار در این بندر هزینه خواهد کرد.
گفتنی است؛ قرارداد با هندیها 10 ساله و به صورت BOT در قالب ترانزیت، ترانشیپ و صادرات است.
در بندر شهید بهشتی چابهار فعلا 2 پست اسکله کانتینری و 3 پست اسکله غلات وجود دارد که پسکرانه اسکله کانتینری 32 هکتار و پسکرانه اسکله غلات 33 هکتار است.
انتهای پیام/