تدوین برنامه برای رفع تنش آبی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آبفای کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع تنش آبی و تامین آب در شهر‌های استان با به کارگیری برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  لدنی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در جلسه بررسی مشکلات روستا‌های اقماری شهر یاسوج با محوریت روستای مهریان گفت: با اولویت بندی‌های انجام شده،رفع تنش آبی در شهر‌های هدف و روستا‌ها در دستورکار قرار گرفته است که آبرسانی به مناطق مهریان، مادوان و بلهزار با تامین آب از تنگه کبوتری در دستورکار قرار گرفت.

لدنی نژاد افزود: با تعیین مشاور و تهیه طرح، هدفگذاری آبرسانی به مناطق مورد نظر از طریق تنگه کبوتری با سازه آبگیری انجام می‌شود.

وی ادامه داد: این آبرسانی که از "تنگه کبوتری" به "تنگه دو آب" و پس از آن به سمت مخزن انجام خواهد شد، نزدیک به ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در راستای رفع تنش آبی، ایجاد یک مخزن پنج هزار مترمکعبی در مهریان و همچنین یک مخزن ۱۰ هزار مترمکعبی در کنار مخزن فعلی مادوان عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین از تامین آب شرب شهر‌های دهدشت و سوق از طریق (چشمه سیاه) چرام خبر داد و افزود: برای تحقق این آبرسانی اجرای ۳۰ کیلومتر خط انتقال تا دهدشت و همچنین ۱۵ کیلومتر تا سوق عملیاتی شده است.

 

انتهای پیام/ش

 رفع تنش آبی در شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.