معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل از تصویب 5 میلیارد و 95 میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علیرضا دباغ عبداللهی، معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل افزود: این تسهیلات در قالب طرح اشتغال فراگیر و با هدف توسعه اشتغال اختصاص یافته است.

وی با اذعان به اینکه دولت دو طرح توسعه اشتغال را دنبال می کند، اضافه کرد: بر همین اساس دو طرح اشتغال فراگیر و طرح توسعه اشتغال روستایی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان متذکر شد: در سطح کشور 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای طرح اشتغال فراگیر پیش بینی شده که سهم استان 564 میلیارد تومان است.

دباغ عبداللهی تاکید کرد: این تسهیلات در سه بخش توسعه، سرمایه در گردش و ایجاد پرداخت می شود و با توجه به اینکه سقف نداشته و تسهیلات یارانه دار است، برای ایجاد اشتغال تسهیلات مطلوبی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر آغاز شده و تا بهمن ماه ادامه دارد، افزود: تسهیلات ذکر شده به تصویب کارگروه شهرستان رسیده که در صورت تصویب در کارگروه استانی عملیاتی خواهد شد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: در قالب تسهیلات اشتغال فراگیر یک میلیارد و 380 میلیون تومان برای شهرستان خلخال، 120 میلیون تومان برای شهرستان نمین، 595 میلیون تومان برای شهرستان پارس آباد و 3 میلیارد تومان برای شهرستان اردبیل اختصاص یافته است.

به گفته دباغ عبداللهی با توجه به اینکه بخشی از تسهیلات به حوزه گردشگری اختصاص دارد، 50 میلیارد تومان به گردشگری سرعین، 2 میلیارد و 350 میلیون تومان برای گردشگری خلخال، 3 میلیارد و 420 میلیون تومان به گردشگری پارس آباد و 22 میلیارد تومان به شهرستان اردبیل مصوب شده است.

وی با بیان اینکه میزان یارانه وام اشتغال فراگیر حداکثر هشت درصد است،  افزود: هر طرح میزان اشتغال بالایی داشته باشد در اولویت خواهد بود و دولت تزریق پول به سیستم اقتصادی را صرفا به منظور ایجاد اشتغال در نظر دارد.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی استان اردبیل همچنین در خصوص طرح توسع اشتغال روستایی افزود: دولت 1.5 میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای این طرح در نظر گرفته که سهم استان 350 میلیارد تومان  است و دولت در نظر دارد بعد از تبدیل ارز به ریال و تزریق آن به سیستم بانکی تسهیلات مطلوب اشتغال زایی در روستاها تعریف کند.

دباغ عبداللهی افزود: این تسهیلات برای توسعه اشتغال روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت پیش بینی  شده که 10 درصد با مبلغ 35 میلیارد تومان به صنایع دستی و 10 درصد با 35 میلیارد تومان به بخش گردشگری در استان اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: بررسی طرح اشتغال روستایی تا تیر ماه سال آینده ادامه دارد و میانگین سود تسهیلات شش درصد است بطوریکه در مناطق صفر مرزی و روستاهای دور افتاده حتی تا دو درصد کاهش یافته و در شهرهای زیر 10 هزار نفر تا 12 درصد پیش بینی شده است.

 انتهای پیام/ح

آغاز بررسی تسهیلات اشتغال فراگیر در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.