مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت:در پی زلزله استان کرمانشاه 153 نفر از امدادگران این جمعیت به کمک آسیب دیدگان شتافتند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مومنی خاطرنشان کرد: بعد از وقوع زلزله اولین تیم امدادی 35 نفره به منطقه غرب کشور اعزام شد که با هماهنگی های انجام شده 150 شهر و روستا درشهرستان ثلاث باباجانی که غربی ترین منطقه کرمانشاه و در مرز ایران و عراق قرار دارد برای کمک رسانی به تیم هلال احمر اصفهان سپرده شد.

وی افزود: تاکنون 50 هزارتخته پتو، بیش از 143 هزار قوطی انواع کنسرو، 67 تن برنج،   176 هزار و 794ثوب پوشاک، 982 دستگاه وسایل گرمایشی ، 34 باب کانکس و... اقلام ارسالی از کمک‌های مردمی اصفهان به هلال احمر برای زلزله‌زدگان  بوده  که این وسایل به وسیله 287 دستگاه تریلی و کامیون و دو فروند هواپیما به مناطق زلزله‌زده ارسال شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان  با اشاره به حجم گسترده تخریب در این منطقه  افزود: در طی 8 روز استقرار 153 نفر از امدادگران جمعیت هلال احمرتوانستیم امکانات اولیه مانند تهیه سرپناه، خوراک،آب و گاز را برای افراد زلزله زده فراهم کنیم و با تهیه شناسنامه امدادی برای انها، اقلام امدادی به صورت مناسب بین افراد توزیع و همچنین عملیات آوار برداری و درمان اضطراری به دست تیم های کارآزموده انجام شد..

مومنی افزود: 5 تیم 12 نفره حمایت های روانی فرهنگی و اجتماعی به منظور جلوگیری از عوارض ناشی از زلزله، در زمینه های مختلف آموزشی، مذهبی، ورزشی و بهداشتی به منطقه اعزام شد که حضور همه این افراد به صورت داوطلبانه بود و این تیم ها به 20 هزار و 900 نفر خدمات مختلفی به افراد زلزله زده ارائه کردند.

وی با بیان این که در حال حاضر کمک های مردمی در انبارهای هلال احمر استان اصفهان موجود است که با هماهنگی های انجام شده این اقلام در آینده به مناطق مورد نظر ارسال می شود  بیان کرد: اصفهان در کمک به زلزله زدگان پیشتاز بوده واز همه مردم به خاطر کمک و همدردی بی دریغشان تشکر می کنم ،هم اکنون اولویت کمک به زلزله زدگان با کمک‌های نقدی است،که  شماره حساب حساب 99999 به نام هلال احمرآماده دریافت وجوه مردم است.

 

انتهای پیام/م

 

۲۸۷ تریلی و کامیون از کمک‌های مردم اصفهان به کرمانشاه ارسال شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.