رئیس سازمان صنعت معدن تجارت لرستان از آموزش هزار و ۲۸۰ فرش‌باف لرستانی در سال جاری جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛   محمدرضا صفی‌خانی عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: امسال شاهد اقدامات بسیار مناسبی در حوزه صنعت فرش دستباف استان لرستان هستیم که مهم‌ترین اقدام را باید ثبت جهانی نقش فرش لری در سازمان مالکیت فکری و معنوی ایران دانست.

وی ادامه داد: از سوی دیگر از همان ابتدا به دنبال طراحی نقشه بومی برای فرش لری بودیم در نتیجه با اعتباری بالغ‌بر ۱۰۰ میلیون تومان این مهم در دستور کار سازمان صنعت معدن و تجارت استان قرار گرفته، امیدواریم با انجام اقدامات اشاره شده بتوان جایگاه فرش لری را در ایران توسعه داد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه صنعت فرش دستباف استان، افزود: برگزاری ۳۲ دوره آموزشی فرش برای بیش از هزار و ۲۸۰ نفر در سطح شهرستان‌های استان از دیگر اقدامات مهم به شمار می‌رود.
صفی خانی گفت: از سوی دیگر امسال احداث مجتمع بازارچه دائمی فرش دستباف در مرکز استان نیز در دستور کار قرار گرفت و شاهد پیشرفت مناسب این طرح هستیم که امیدوارم با حمایت مسئولان شرایط برای تکمیل و بهره‌برداری از آن مهیا شود.

این مسئول افزود: همچنین برای توسعه صنعت فرش دستباف اکنون خانه فرش در شهرستان‌های دورود و بروجرد احداث و به بهره‌برداری رسیده است از سوی دیگر به دنبال تکمیل خانه فرش شهرستان کوهدشت با اعتبار ۲۰۰ میلیون ریال هستیم.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان گفت: در هر حال با انجام اقدامات اشاره شده می‌توان در آینده نه چندان دور شاهد قرار گرفتن صنعت فرش دستباف استان در جایگاه اصلی خود بود.

انتهای پیام/د

آموزش یک هزار و ۲۸۰ فرش‌باف لرستانی آموزش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.