مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: ۶۷۱ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای عملیات راهداری زمستانی در استان تجهیز شده است.

۶۷۱ دستگاه ماشین‌آلات برای راهداری زمستانی در آذربایجان شرقی تجهیز شدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛منوچهر سلمان زاده  مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی،اظهار کرد: این دستگاه‌ها از جمله شامل بلدوزر، لودر، گریدر، کامیون، برف خور، نمک پاش و تراکتور بوده که در عملیات راهداری زمستانی در راه‌های ارتباطی استان به مسافران خدمت رسانی می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر این تجهیزات، 922 نفر از عوامل راهداری زمستانی شامل نیروی انسانی ثابت، فصلی و پشتیبان نیز با استقرار در 50 باب راهدارخانه ثابت و 91 گروه راهداری برای خدمات رسانی به کاربران جاده‌ای ساماندهی شده‌اند.

مدیرکل راهداری آذربایجان شرقی، راه‌های تحت پوشش برف روبی استان را 14 هزار کیلومتر اعلام و یادآوری کرد: این اداره کل در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه نیروها، به کارگیری تمامی امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت‌های راهداری به ویژه در محورهای پرتردد به رانندگان و مسافران جاده‌ای خدمات می‌دهد.

سلمان زاده، با اشاره به آماده سازی و تجهیز راهدارخانه‌ها در محورهای اصلی و فرعی برای امدادرسانی و ارائه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راه‌ها ادامه داد: این اداره کل برای افزایش ایمنی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی با نهادهای ذی ربط در این خصوص همکاری می‌کند.

وی گفت: این اداره کل با شماره تلفن گویای 141 به صورت 24 ساعته در خصوص وضعیت راه‌ها و شرایط آب و هوایی استان به مردم اطلاع رسانی می‌کند.

گفتنی است در سطح استان آذربایجان شرقی 235 کیلومتر آزادراه، 439 کیلومتر بزرگراه، یک هزار و 42 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 725 کیلومتر راه فرعی و 10 هزار و 569 کیلومتر راه روستائی وجود دارد.

 

انتهای پیام/خ

افزایش ایمنی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی درآذربایجان شرقی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار